Brev:
Vågner efter 15-45 minutter om aftenen
23. november 2008
Alder:
3 mdr.
Vågner efter 15-45 minutter om aftenen
Hej Helen,
Tak for dit svar på mit tidligere spørgsmål:-)
Nu er der så spørgsmål til hendes søvn. De sidste par uger er hun vågnet mellem 15-45 min efter at hun er puttet til nat. Og når hun vågner er hun lysvågen...store øjne og kæmpe smil...
Når hun bliver puttet til nat er hun træt og det er ca 3 timer siden hun har sovet sin lur. Hun bliver ammet fra begge sider inden hun bliver puttet, nogen gange er hun vågen og andre gange falder hun i søvn ved brystet inden hun bliver puttet. De gange hvor hun er vågen vil hun ikke have mere at spise. Når hun så vågner går jeg ind til hende og siger sshh og giver hende sutten og putter hende, men det vil hun ikke, som sagt hun er lysvågen. Så det ender altid med at jeg tage hende op igen. Og herefter kan hun så være vågen ca 1½ time inden hun er klar til at blive puttet, og her kan hun godt være lidt pyldret. Hun ammes også her inden hun bliver puttet.
Putter jeg hende simpelthen for tidligt? Eller er hun ikke blevet mæt?
Det skal siges at et par enkle dage har hun ikke fået en sen eftermiddagslur da hun har sovet senere middagslur. Hun vågner ca kl 2 og kl 4 om natten for at blive ammet og vi står op kl 6. Så må skulle jo tro at hun er træt om aftenen...Jeg har prøvet nogle aftener at give hende lidt i flaske for at se om hun er sulten, men hun nægter at tage en flaske.
Har du nogle idéer til hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende til at sove videre?
Hilsen Laila