Brev:
Natteroderi - 16 mdr.
2. november 2008
Alder:
16 mdr.
Natteroderi - 16 mdr.
Hej Helen
Vi har nu i et par mdr. haft nogle udfordringer mht. Sebastians nattesøvn. Han er 16 mdr.
Han er vågen ml. 1 og 1½ time om natten ca. ml. 24 og 04. Nogle ligger han bare og halvgræder eller lyder lidt sur, og så går vi ikke ind til ham. For når først vi er gået ind for at se til ham, så græder han rigtig meget.
Vi bliver ikke siddende ved ham, men siger shhh og godnat, og så går vi igen. Det kan gentage sig mange gange. Om dagen er han faktisk ikke træt, men virker glad og udhvilet, selvom han godt kan være svær at vække om morgenen, hvor vi har sat vækkeuret til senest kl. 7. Sover ca. 2 timer til middag.
Han spiser godt, går herhjemme, men tør ikke gå henne i vuggestuen, og da han aldrig har lært at kravle, men i stedet rumpet sig frem på numsen, så kan han ikke selv komme op at stå. Vi prøver at træne med ham, men vi tror at hans manglende gåen indimellem kan give ham nogle frustrationer - ikke mindst henne i vuggestuen, hvor han jo ikke lige bare kan gå sin vej, hvis de andre børn driller eller tager hans ting.
Vi mener at natteroderiet startede nogenlunde samtidig med at vi satte hans gå-i-seng-flaske kl. 19 ned til 100 ml. i stedet for 200. Det gjorde vi fordi han drikker en del vand til aftensmad og når han så fik 200 ml. oveni en times tid senere, så tissede han ofte igennem om natten.
Desuden har han været meget forkølet i de sidste par mdr. og derfor hostet og snottet om natten, og måske indimellem vågnet af det. Men selv i de perioder, hvor han ikke er snottet, så vågner han.
Kunne det være en ide at sætte vækkeuret til kl. 6, og så måske kun give ham 1½ times middagslur? Eller er det her natteroderi pga. alt det der sker i hans liv, måske lidt drømme?
Jeg ser frem til dig svar.
Med venlig hilsen
Maj