Brev:
Vil ikke sove i egen seng - 18 mdr.
14. oktober 2008
Alder:
18 mdr.
Vil ikke sove i egen seng - 18 mdr.
Hej Helen.
Min datter er nu blevet 18 mdr. Alt kører fint, bortset fra natten.. Dvs at min datter nok synes, at natten også er helt perfekt ;)
For ca. 1½ måned siden begyndte hun at vågne mellem kl. 22 og 02. Vi kunne ikke få hende til at sove videre i hendes egen seng. Hun græd, rækte armene op, klamrede sig til vores arme og sagde nej-nej-nej hvis vi forsøgte at ligge hende ned igen. Vi prøvede også at give hende noget at drikke uden held. Vi tog hende så med ned i vores seng, og der synes hun det var enormt hyggeligt. Hun kunne ligge og snakke lidt, vende den ene vej, den anden vej, sparke lidt, hive i næsen osv...
Nu har det så stået på i 1½ måned, stort set hver nat, og vi er rigtig godt trætte!!! Vi har ikke fået 3 sammenhængende timer i 1½ måned så tåldmodigheden er ved at være brugt og det er ikke rart for nogen af os.
Vi aner ikke hvad vi kan gører for at få hende til at sove videre i hendes egen seng uden at hun skal føle at vi 'svigter' hende. Hun må jo have et stort tryghedsbehov i øjeblikket. Vi har omvendt også brug for noget søvn, så noget skal der gøres...
Hun fungerer ellers fint. Sover 2-3 timer til middag, puttes kl. 20 og sover med det samme, trives på hendes værelse osv...
Håber du kan hjælpe med et par gode råd.
Med venlig hilsen
Elisabeth