En meget træt mor - 15 mdr.

9. oktober 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

En meget træt mor - 15 mdr.

Kære Helen

Jeg er mor til nanna på 15 mdr.. og vi blev for snart 4 mdr siden alene, og det går egentlig helt fint - der er bare det at hun er begyndt at sove rigtig dårligt - hvis man overhovedet kan tale om at hun sover.. hun græder i et væk og er helt hysterisk og jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre ved hende..

Der er ikke, og har aldrig været et problem at putte hende om aftenen - jeg har puttet hende præcis på samme måde siden hun var 3 mdr.. for mere end 2 mdr siden begyndte hun at vågne oftere og oftere ( før var det ca 2 gange i løbet af natten) i starten var det ca 5-7 gange og så er det ellers blevet mere og mere.. nu er vi oppe på ca 20 gange.. jeg har prøvet næsten alt.. jeg har været inde hos hende jævnligt, jeg har ladet hende skrige, jeg har haft hende inde i min seng - så ligger hun og leger og vil ikke sove - men falder til ro, jeg har været inde hos hende alle 20 gange ved det første piv, hun har fået ...

Annonce

... vand og hver gang lægger jeg hende ned og putter hende med sut og dyne og klud og siger gonat og så går jeg.. intet virker..

Om dagen er hun glad og godt tilpas, og vi er sammen 100% til hun skal i seng.. når hun bliver passet hos mine forældre sover hun dejligt hele natten og har været vågen en enkelt gang..

Jeg er så træt, at jeg har grædt de sidste par morgener.. jeg er studerende og har intet overskud til lektier.. og jo selvfølgelig har der været alm forkølelse, kindtænder og 3 dagesfeber som jeg har taget højde for, men det er det samme uanset om hun er syg eller rask...

Hun er meget morsyg - og sådan er børn jo..

Jeg tænker om det hele skyldes at far ikke er her og kun kommer hver anden weekend? Det er alligevel 4 mdr siden og jeg tænker lidt at vi jo har fået os en hverdag og at livet med far må være kommet i baggrunden...

Har du et råd til hva mit næste forsøg kan være?

Mange hilsner
fra en udmattet mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet