Brev:
En meget træt mor - 15 mdr.
9. oktober 2008
Alder:
15 mdr.
En meget træt mor - 15 mdr.
Kære Helen
Jeg er mor til nanna på 15 mdr.. og vi blev for snart 4 mdr siden alene, og det går egentlig helt fint - der er bare det at hun er begyndt at sove rigtig dårligt - hvis man overhovedet kan tale om at hun sover.. hun græder i et væk og er helt hysterisk og jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre ved hende..
Der er ikke, og har aldrig været et problem at putte hende om aftenen - jeg har puttet hende præcis på samme måde siden hun var 3 mdr.. for mere end 2 mdr siden begyndte hun at vågne oftere og oftere ( før var det ca 2 gange i løbet af natten) i starten var det ca 5-7 gange og så er det ellers blevet mere og mere.. nu er vi oppe på ca 20 gange.. jeg har prøvet næsten alt.. jeg har været inde hos hende jævnligt, jeg har ladet hende skrige, jeg har haft hende inde i min seng - så ligger hun og leger og vil ikke sove - men falder til ro, jeg har været inde hos hende alle 20 gange ved det første piv, hun har fået vand og hver gang lægger jeg hende ned og putter hende med sut og dyne og klud og siger gonat og så går jeg.. intet virker..
Om dagen er hun glad og godt tilpas, og vi er sammen 100% til hun skal i seng.. når hun bliver passet hos mine forældre sover hun dejligt hele natten og har været vågen en enkelt gang..
Jeg er så træt, at jeg har grædt de sidste par morgener.. jeg er studerende og har intet overskud til lektier.. og jo selvfølgelig har der været alm forkølelse, kindtænder og 3 dagesfeber som jeg har taget højde for, men det er det samme uanset om hun er syg eller rask...
Hun er meget morsyg - og sådan er børn jo..
Jeg tænker om det hele skyldes at far ikke er her og kun kommer hver anden weekend? Det er alligevel 4 mdr siden og jeg tænker lidt at vi jo har fået os en hverdag og at livet med far må være kommet i baggrunden...
Har du et råd til hva mit næste forsøg kan være?
Mange hilsner
fra en udmattet mor