Brev:
Sovevaner - overgive sig til søvnen
28. juli 2008
Alder:
16 mdr.
Sovevaner - overgive sig til søvnen
Hej
Jonas er nu snart 16 mdr og vi har indtil nu på skift siddet i soveværelset ved ham til han falder i søvn. Sommetider kan der godt gå op til halvanden time inden det sker - og i mellemtiden har Jonas travlt - han hopper rundt i sengen og smider alt på gulvet - især hvis mor el far ikke lige kigger på ham. - da vi sommetider benytter tiden til at læse..
Det er vi blevet enige om at det må være slut nu - da vi syntes hele aftenen kan gå på denne måde. Nu er vi begyndt at læse godnathistorie - og synge et par sange - så kommer hans godnatsange cd på afspilleren og den står og spiller meget lavt - som den har gjort det sidste halve år - vi kysser ham siger godnat og går ud.
Når han så rejser sig og giver sig til at græde går vi op og giver ham sutten siger godnat og kysser ham igen - og nu kan han faktisk falde i søvn på en halv time. Men er det den rigtige måde at få ham vænnet til at falde i søvn ene på - det næste skridt er jo at at så skal på sit eget værelse at sove..
Vi har også et problem med at få ham til at sove midt på dagen. Sommetider får han en lille formiddagssøvn - hvis ham er meget træt - ellers er den afskaffet. Og vi er gået over til at få en middagslur - men det er ikke altid han vil sove der midt på dagen - vi kan gå rundt med barnevognen i en halvtime - han sover stadig ikke - til trods for at man kan se han er træt. Hvis han enkelte dage - når det er nødvendigt - får en formiddagslur - falder han der i søvn med det samme.
Der sker meget med ham lige nu - han er begyndt selv at kunne gå op og ned af trapper - og er begyndt at "sige" en masse.
Håber det er nok til at forklare og fortælle hvad det er vi gør galt :o)) da vores søn ikke har lyst til at falde i søvn..
Jonas mor