Brev:
Vil ikke lave stort på toilettet - 3 år, 6 mdr.
27. marts 2008
Alder:
3 år, 6 mdr.
Vil ikke lave stort på toilettet - 3 år, 6 mdr.
Hej Helen
Jeg har med stor glæde læst dine svar til andre bekymrede mødre, så nu prøver jeg lykken.
Vores datter er 3,5 år og smed bleen i september. Vi har ikke på noget tidspunkt presset hende for at smide den og hvis hun har haft uheld har vi fortalt hende at det er helt ok! Hun har aldrig brudt sig om at lave stort på toilettet, så hun har fået ble på når hun har bedt om det og har så lavet i den med det samme. Det er ikke et problem for os og vi har ikke noget mod at skulle skifte bleen, og i hendes børnehave er de meget hjælpsomme og forstående. Hun vil ikke have ble på i børnehaven, men holder sig (tror vi) til hun kommer hjem!
Vi synes det er synd for hende, at hun ikke kan lave på toilettet i børnehaven, da det jo må være svært at lege med de andre børn, hvis hun er optaget af at holde sig. Det er lykkedes hende at lave på toilettet i børnehaven en gang, men det havde taget næsten en time sammen med den voksne og hun var meget ked af det. Vores indtryk er, at det er meget hjælpsomme, søde og forstående voksne i hendes børnehave der hellere end gerne vil hjælpe.
Vores datter har ellers ingen problemer med at tisse på toilettet og kan sagtens mærke når hun skal lave stort. Vi kunne godt tænke os at få nogle "redskaber" til at hjælpe hende med at lave på toilettet, så hun ikke skal bruge tid og kræfter på at holde sig! Hun er ellers en meget sund og velfungerende pige!
Venlig hilsen
Rikke