Vil ikke lave stort på toilettet - 3 år, 6 mdr.

27. marts 2008

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Vil ikke lave stort på toilettet - 3 år, 6 mdr.

Hej Helen

Jeg har med stor glæde læst dine svar til andre bekymrede mødre, så nu prøver jeg lykken.

Vores datter er 3,5 år og smed bleen i september. Vi har ikke på noget tidspunkt presset hende for at smide den og hvis hun har haft uheld har vi fortalt hende at det er helt ok! Hun har aldrig brudt sig om at lave stort på toilettet, så hun har fået ble på når hun har bedt om det og har så lavet i den med det samme. Det er ikke et problem for os og vi har ikke noget mod at skulle skifte bleen, og i hendes børnehave er de meget hjælpsomme og forstående. Hun vil ikke have ble på i børnehaven, men holder sig (tror vi) til hun kommer hjem!

Vi synes det er synd for hende, at hun ikke kan lave på toilettet ...

Annonce

... i børnehaven, da det jo må være svært at lege med de andre børn, hvis hun er optaget af at holde sig. Det er lykkedes hende at lave på toilettet i børnehaven en gang, men det havde taget næsten en time sammen med den voksne og hun var meget ked af det. Vores indtryk er, at det er meget hjælpsomme, søde og forstående voksne i hendes børnehave der hellere end gerne vil hjælpe.

Vores datter har ellers ingen problemer med at tisse på toilettet og kan sagtens mærke når hun skal lave stort. Vi kunne godt tænke os at få nogle "redskaber" til at hjælpe hende med at lave på toilettet, så hun ikke skal bruge tid og kræfter på at holde sig! Hun er ellers en meget sund og velfungerende pige!

Venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor