Renlighed - pige på 3½ år

10. februar 2006

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Renlighed - pige på 3½ år

Min datter er 3½ år gammel og vi har haft et længere forløb med blesmidning. For et ½ år siden havde hun en periode, hvor hun var meget interesseret i at gå på toilettet. På en dag lavede hun stort omk. 1-2 gange på toilettet og tissede en 3 gange dagligt. Hun glemte dog når hun skulle tisse om eftermiddagen og kom til at tisse i bukserne ca. 2 gange dagligt.

Vi tog det selvfølgelig afslappet og hun var ikke specielt ked af når det skete. Derimod bad børnehaven os om at give hende ble på igen da de synes det var synd for hende når det skete dernede. Det gjorde vi så. Siden tabte hun interessen helt og havde en periode hvor hun slet ikke ville på potte eller toilet (vi spørger hende når vi kan se at hun skal til at lægge an).

I dag siger hun jævnligt at hun ikke vil have ble på, men gerne trusser. Det lader vi hende gøre ...

Annonce

... når hun er hjemme og ikke i børnehaven. Desværre virker det som om hun slet ikke kan mærke når hun skal tisse eller lave stort, hvorfor hun gør det i bukserne hver gang hun ikke har ble på.

Det skal også nævnes at hun indimellem når hun er lagt i seng siger at hun skal på toilettet. Det passer som regel og hun tisser på potten eller toilettet alt efter hvad hun har lyst til. l Nogle gange så siger hun at hun skal tisse og så når vi kommer ud på toilettet har hun tisset i bleen, men vil gerne på potten hvorefter hun har afføring.

Jeg ved ikke helt om vi bare skal vente til sommer og se om hun selv får styr på det. Jeg synes dog også det er lidt synd for hende når hun selv siger hun vil have bleen af og når hun så tisser og laver i bukserne.

Hvis du ikke synes vi skal vente til sommer. Hvordan skal vi så komme videre herfra?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland