Brev:
Renlighed - pige på 3½ år
10. februar 2006
Alder:
3 mdr.
Renlighed - pige på 3½ år
Min datter er 3½ år gammel og vi har haft et længere forløb med blesmidning. For et ½ år siden havde hun en periode, hvor hun var meget interesseret i at gå på toilettet. På en dag lavede hun stort omk. 1-2 gange på toilettet og tissede en 3 gange dagligt. Hun glemte dog når hun skulle tisse om eftermiddagen og kom til at tisse i bukserne ca. 2 gange dagligt.
Vi tog det selvfølgelig afslappet og hun var ikke specielt ked af når det skete. Derimod bad børnehaven os om at give hende ble på igen da de synes det var synd for hende når det skete dernede. Det gjorde vi så. Siden tabte hun interessen helt og havde en periode hvor hun slet ikke ville på potte eller toilet (vi spørger hende når vi kan se at hun skal til at lægge an).
I dag siger hun jævnligt at hun ikke vil have ble på, men gerne trusser. Det lader vi hende gøre når hun er hjemme og ikke i børnehaven. Desværre virker det som om hun slet ikke kan mærke når hun skal tisse eller lave stort, hvorfor hun gør det i bukserne hver gang hun ikke har ble på.
Det skal også nævnes at hun indimellem når hun er lagt i seng siger at hun skal på toilettet. Det passer som regel og hun tisser på potten eller toilettet alt efter hvad hun har lyst til. l Nogle gange så siger hun at hun skal tisse og så når vi kommer ud på toilettet har hun tisset i bleen, men vil gerne på potten hvorefter hun har afføring.
Jeg ved ikke helt om vi bare skal vente til sommer og se om hun selv får styr på det. Jeg synes dog også det er lidt synd for hende når hun selv siger hun vil have bleen af og når hun så tisser og laver i bukserne.
Hvis du ikke synes vi skal vente til sommer. Hvordan skal vi så komme videre herfra?