Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.

21. november 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.

Hej Helen

Vi har en skøn datter på 3 år og 3 måneder, som blev blefri her i efterårsferien om dagen.

Det eneste vi bøvler med er, at hun har afføring om natten. Dette har hun haft siden hun var 1,5 år, så det er stået på længe.

Hendes bleer er tørre om natten, så vi tænker hun også er klar på at smide bleen der, men vi aner ikke hvordan vi kan få hende til at have afføring om dagen på toilettet.

I børnehaven går hun fint på toilettet og tisser, men hun har tit bremsespor i underbukserne når hun kommer hjem og det virker til at hun holder sig. Det skal siges, at hun også holder sig her hjemme også selvom hun får ble på.

Hendes afføring er for det meste normal, men kan godt være til den hårde side nogle gange og vi har også tyet ...

Annonce

... til afføringsmiddel nogle gange.

Vi har også en enkelt gang oplevet, at hendes tarm kom med ud, da hun havde afføring. Dette var vi på sygehuset med, men de kunne ikke hjælpe. De gav bare afføringsmiddel med hjem.

Hun har svært ved, at vi tørrer hende når hun har haft afføring. Hun græder og skriger stop.

Hvordan kan vi bryde hendes afføringsmønster?

Det virker ikke til, at hun har ondt, så jeg ved ikke om det er en vane at hun har afføring om natten.

Vi har oplevet, at når hun har afføring om natten, så er det i søvne. Vi kan ikke slet få kontakt med hende.

Vi synes det er synd for hende og det skal ikke være nogen hemmelighed, at det også er hårdt for os forældre, da vi skal op hver nat for at skifte hende.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi