Pottetræning - 2 år, 7 mdr.

16. marts 2020

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Pottetræning - 2 år, 7 mdr.

Hej Helen.

Vores datter på godt 2 år og 7 måneder har efterhånden helt styr på hvornår hun skal lave stort, og sidder hun på sin stol og spiser når hun trænger til det, beder hun selv om at komme ned fra stolen.

For os virker det jo som om hun er ved at være klar til at komme på potten/ toilettet - men hver gang vi spørger om hun ikke kunne have lyst til at prøve det, så panikker hun nærmest helt, og gør vi anledning til, at tage hende med derud begynder hun reelt at græde i panik, hvis hun ikke vil med.

Vi har få gange haft held til at lokke hende derud hvor hun reelt har haft lyst til det, og har da også et par gange lavet en lille tissetår på potten, men det har ikke rigtig øget motivationen til, at prøve igen. Vi har ...

Annonce

... også snakket med hende om flere af hendes gode venner fra børnehaven der ikke bruger ble mere men tisser på det lille toilet i børnehaven - og det synes hun er super sejt, men alligevel ikke sejt nok til hun selv har lyst.

Vi har forsøgt flere ting mens hun sidder på potten - læse bøger, se musik på tablet, snakke, tisse mens mor tisser, hjælpe mor med at trække ud i toilettet, sidde på potten mens badekaret bliver fyldt, men intet virker til at hun får mere lyst....

Er hun bare ikke klar endnu? SKal hun bare have lov til at vente lidt længere inden vi prøver at renlighedstræne hende?

Vi er lidt i syv sind om hvordan vi skal gå videre med hende - og håber, at du kan komme med lidt gode ideer.

Med venlig hilsen
F og L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor