Træning af renlighed - 3 år

14. maj 2019

Kategori:
Alder:
3 år

Træning af renlighed - 3 år

Hej Helen

Vi er igang med, at træne renlighed. I lørdags tog vi bleen af ham i ca. 7 timer, han tissede i buskerne et par gange, men han tissede også på toilettet to tre gange.

Tidligere skrev du, at der sådan ca. skulle gå 3 timer efter hvert toilet besøg. Men som det ser ud lige nu så tisser han ca. hvert 30-40 min. Nogle gange tisser han mere end andre gange. Jeg sørger altid for at vi kommer på toilettet med jævnlig mellemrum, nogle gange tisser han og andre gange ikke.

Vi var også ude og køre lørdags og her fik han så bleen på, da vi skulle køre ca 1 time.

De sidste to dage, har vi taget bleen af ham når han er ...

Annonce

... kommet hjem fra børnehaven fra ca. kl 15. Også har han fået bleen på igen når han skal sove. Men er det en god ide, at tage bleen af når han kommer hjem, når han har ble på i børnehaven, kan det forvirre ham?

Umiddelbart virker han klar og er egentlig fin til at samarbejde omkring det. Men der sker mange uheld. Han har også selv gjort opmærksom på at han skulle tisse flere gange, selvom han ikke tissede alle gangene. Og jeg kan godt mærke på ham at han ærgrer sig når der sker uheld og han syntes ikke godt om det. Når der sker uheld fortæller jeg ham at det er helt ok, og at vi bare prøver igen.

Har du nogle gode råd til os :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder