Brev:
Renlighed/pottetræning
5. november 2004
Alder:
19 mdr.
Renlighed/pottetræning
Hvornår skal man begynde med pottetræning?
Grunden til mit spørgsmål skyldes en diskussion med vores dagplejemor. Hun er begyndt at sætte vores 19 mdr gamle dreng på potten, hvor jeg fornemmer at det er alt for tidligt. Han har indtil videre kun fortalt os 2 gange, at han havde fyldt bleen, og derudover viser han ingen interesse for det.
Jeg frygter at en alt for tidlig pottetræning blot vil forlænge hele processen, at min dreng vil føle sig presset, og at det vil ende med, at han vil få et unaturligt forhold til det.
Er det blot mig der er "hysterisk" og uerfaren, og som burde lytte til dagplejemoren?