Brev:
Tisse på potten
8. januar 2011
Alder:
19 mdr.
Tisse på potten
Hej Helen.
Min datter på 1½ år har nogle gange siddet på potten, fordi hun har set sin lidt ældre fætter gøre det, og så synes hun, det er sjovt at sidde der. Hun peger nogle gange på sin ble og siger 'tis' og vi har et par gange derefter set frisk tis i bleen, hvorefter hun har fået lov at sidde lidt på potten.
I dag sagde hun så 'tis' igen og hun kom på potten igen. Efter et par minutter kiggede hun op på mig, sagde 'tis' og så tissede hun i potten. Jeg roste hende og vi klappede og kiggede ned i potten bagefter. Hun syntes, det var mærkeligt, men også spændende kunne jeg se på hende.
Mit spørgsmål er nu, hvordan vi kommer videre? Skal vi sætte hende på potten hver gang hun siger 'tis'? Og skal vi en gang i mellem sætte hende der, når hun alligevel skal have en ren ble? Eller skal det måske være et aftenritual at komme på potten el. lign?
Venlig hilsen Mette