Brev:
Af med ble?
4. marts 2010
Alder:
3 år, 5 mdr.
Af med ble?
Hej Helen,
Endnu et par spørgsmål vedrørende min søn på 3 år og 5 måneder.
Jeg vil gerne have dine råd i.f.t. det der med at skille sig af med bleen. Han bruger nemlig stadig ble, og jeg synes ærlig talt ikke, at der er sket nogen fremskridt, selvom vi i flere måneder har haft fokus på netop denne sag!
Jeg har fulgt med i dine råd til andre i den sammenhæng, men har brug for et råd netop til vores situation.
Allerede inden han blev 3 år begyndte han at vise interesse for at sidde på toilettet. Så vi lavede faste toilettider – dog uden at presse for meget, gav lidt slip (på grund af andre problematikker), og vendte så tilbage til de faste toilettider. Det er så der vi er nu!
Men det er bare sådan, at han kun indimellem kommer og siger, hvis han har lavet stort i bleen – det er ikke konsekvent. Han kan godt tisse (og en sjælden gang lave stort i toilettet), men han tisser konsekvent i bleerne mellem toiletbesøgene (han har egentlig altid tisset meget).
Skal vi indføre flere toilettider – og i så fald hvor mange (synes bare heller ikke, at det skal være en sur pligt for ham, hvis han alligevel ikke er der, hvor han reelt kan mærke og slet ikke kontrollere det)?
Skal vi bare vente og se tiden an – eller kan man forpasse tiden i.f.t at blive renlig?
Venlige hilsner
Mor til to