Af med ble?

4. marts 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Af med ble?

Hej Helen,

Endnu et par spørgsmål vedrørende min søn på 3 år og 5 måneder.
Jeg vil gerne have dine råd i.f.t. det der med at skille sig af med bleen. Han bruger nemlig stadig ble, og jeg synes ærlig talt ikke, at der er sket nogen fremskridt, selvom vi i flere måneder har haft fokus på netop denne sag!

Jeg har fulgt med i dine råd til andre i den sammenhæng, men har brug for et råd netop til vores situation.

Allerede inden han blev 3 år begyndte han at vise interesse for at sidde på toilettet. Så vi lavede faste toilettider – dog uden at presse for meget, gav lidt slip (på grund af andre problematikker), og vendte så tilbage til de faste ...

Annonce

... toilettider. Det er så der vi er nu!

Men det er bare sådan, at han kun indimellem kommer og siger, hvis han har lavet stort i bleen – det er ikke konsekvent. Han kan godt tisse (og en sjælden gang lave stort i toilettet), men han tisser konsekvent i bleerne mellem toiletbesøgene (han har egentlig altid tisset meget).

Skal vi indføre flere toilettider – og i så fald hvor mange (synes bare heller ikke, at det skal være en sur pligt for ham, hvis han alligevel ikke er der, hvor han reelt kan mærke og slet ikke kontrollere det)?

Skal vi bare vente og se tiden an – eller kan man forpasse tiden i.f.t at blive renlig?

Venlige hilsner
Mor til to

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg har længe fulgt med i din brevkasse og har selv fået hjælp til mange "problemer" fra dine svar til andre! Du har været en stor hjælp uden du har vidst det ...!

Bedste hilsner
Sanne mor til dreng på 8 måneder