Brev:
Afføring sent om aftenen
9. januar 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Afføring sent om aftenen
Hej Helen.
Ja, Anton er nu blevet 2 år og det er efterhånden længe siden at jeg sidst har bedt om din hjælp :o)
Men synes det vil være rart lige at få en vurdering på om der er noget at stille op med følgende problemstilling:
Anton har vel afføring mellem 2-4 gange om dagen. Den er næsten altid løs, men fred nu være med det!
Problemet er egentligt, at han ved sengetid ikke vil sove, hvis han skal have afføring - men der kan gå op til 3 timer inden det kommer!!!
F.eks. i går var der hyl og skrig uden lige inde fra hans seng, da han kom i seng ved 19.30 tiden... Det endte med at han blev taget op og kom med ind i stuen. Kl. 22.15 var han klar til at få en ren blev og 10 min efter sov han!
Det skal lige siges at vi prøver til mange gange i løbet af sådan en aften... For når der går 3 timer, så er det jo ikke til at vide om det er fordi han skal have en ren ble senere!!!
Men han skal altså op kl. 06.30 dagen efter, så det er jo ikke mange timers søvn han får... Og det sker flere gange om ugen. Og vi kan jo ikke altid vide os sikre på, at det er derfor han hyler i sengen - andre gange er han jo bare hys :o)
Men så her til aften - ja der sover han jo bare sødt 2 min efter han er lagt...
Så det er ikke fordi jeg føler vi har et problem mht. putning/sengelægning - nej jeg synes det er svært at vide hvornår vi skal tage ham med ind til os igen, og hvornår vi ikke skal... Han er vitterligt ked af det de aftener, hvor han senere skal have en ren ble. Er det okay at tage ham op??
Hmm... måske det blev lidt forvirrende, men jeg håber du forstod essensen :D
Med venlig hilsen
Tine