Brev:
Renlighed - skal vi vente?
3. januar 2010
Alder:
2 år, 3 mdr.
Renlighed - skal vi vente?
Hej,
Et spørgsmål om renlighed.
Luna er 2 år og 3 mrd. Hun går ind på et andet værelse når hun skal lave lort, og beder os om at gå ud hvis vi kommer til at forstyrre... hun kommer de fleste gange selv og siger hun har lavet lort... nogle få gange siger hun gerne vil på toilet.. men det er nu mest leg for det er sjældent hun tisser.
Vi er i tvivl om vi skal begynde at toilet træne med hende.. potten gider hun ikke, hun virker interesseret og hun er jo også bevidst om at hun skal lave lort, når hun går for sig selv...
Jeg skal føde til febuar og dermed får Luna en lillebror... Derfor tænker vi at, træner vi med hende nu, kan det ske at hun vil gå tilbage til bleen, når der kommer en lillebror.. og ser hvor meget omsorg der bliver givet på plusebordet... og så ville det jo være spildt arbejde... og dermed bedre at vente til forsommeren... eller er det bedst at vi griber chancen nu hvor hun er det sted hun er nu...?
Line