Brev:
Bliver lidt forstoppet af grøden og mosen
21. september 2009
Alder:
5 mdr.
Bliver lidt forstoppet af grøden og mosen
Hej igen Helen!
Jeg har lige et spørgsmål mere der angår vores lillle datter på 5 mdr. Hun er vældig glad for mos og grød og gider faktisk ikke rigtig sin mælk mere, men vi får da lidt i hende ved aftentide og nattetide og en enkelt morgenflaske. Tror det bliver til 400 ml. i alt (hun vejer 6,7 kg).
Hun spiser 1 dl. majsgrød til formiddag og drikker vand til af en kop, men det meste kommer nu ved siden af, så reelt tror jeg ikke, det er ret meget, hun drikker der. Om eftermiddagen får hun kartoffelmos med grøntsager i. Også her får hun vand af kop.
Vi tilbyder hende også sutteflaske flere gange i løbet af dagen, men hun tager kun 20-30 ml. ad gangen og gider det bare ikke.
Problemet er, at hun bliver lidt forstoppet af grøden og mosen. Hun har fået det en lille måneds tid og det er ikke blevet meget bedre. Idag er hun rigtig ked fordi det åbenbart sidder og stopper til.
Jeg cykler med hendes ben og giver hende let mavemassage, men det hjælper ikke rigtig. Hvis hun gad sutteflasken, ville jeg nok holde lidt pause (en dag eller 2) med mosen og grøden, men det er jo svært, når hun ikke gider det.
Bortset fra det vil jeg lige fortælle, at hun stortrives og generelt er eet stort smil, så det er bare super dejligt.
Kærlig hilsen
fra mig