Brev:
Hvordan gør vi ham interesseret i renlighed?
17. juni 2009
Alder:
3 år, 5 mdr.
Hvordan gør vi ham interesseret i renlighed?
Hej Helen,
Denne gang omhandler det storebror og renlighed. Han er efterhånden snart 3 år og 5 mdr og viser endnu ingen tegn på at han er klar til at få bleen af. Vi prøvede for ca 4 uger siden at tage bleen af ham i dagtimerne og det gik også rigtig fint med at tisse på toilettet, faktisk så havde han nogle dage hvor han holdt sig tør. Men...det med at lave stort kunne han slet ikke finde ud af at lave på toilettet eller potten.
Jeg tror slet ikke at han har fornemmelsen af hvornår han skal lave stort og så sker det jo bare lige pludseligt. Pga alle uheldene med stort valgt vi at give ham bleen på igen for ikke at han skulle lide for mange nederlag.
Han virker dog helt upåvirket når han har lavet stort i bleen. Ganske få gange kommer han og siger at han gerne vil have en ren ble på men ellers så gør han bare som ingenting. Vi kan dog tydeligt lugte at han har lavet i bleen og spørger ham om han ikke skal have en ren ble på. Han protestere de fleste gange når han skal skiftes men når han først ligger på puslebordet virker han helt ugeneret, nærmest ligeglad.
Vi er selvfølgelig helt med på at give ham den tid han har brug for og ikke presse på. Men kan vi gøre noget for at få ham lidt interesseret i at gå på toilettet?
Med venlig hilsen
Henriks mor