Hvordan gør vi ham interesseret i renlighed?

17. juni 2009

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Hvordan gør vi ham interesseret i renlighed?

Hej Helen,

Denne gang omhandler det storebror og renlighed. Han er efterhånden snart 3 år og 5 mdr og viser endnu ingen tegn på at han er klar til at få bleen af. Vi prøvede for ca 4 uger siden at tage bleen af ham i dagtimerne og det gik også rigtig fint med at tisse på toilettet, faktisk så havde han nogle dage hvor han holdt sig tør. Men...det med at lave stort kunne han slet ikke finde ud af at lave på toilettet eller potten.

Jeg tror slet ikke at han har fornemmelsen af hvornår han skal lave stort og så sker det jo bare lige pludseligt. Pga alle uheldene med stort valgt vi at give ham bleen på igen for ikke at han skulle ...

Annonce

... lide for mange nederlag.

Han virker dog helt upåvirket når han har lavet stort i bleen. Ganske få gange kommer han og siger at han gerne vil have en ren ble på men ellers så gør han bare som ingenting. Vi kan dog tydeligt lugte at han har lavet i bleen og spørger ham om han ikke skal have en ren ble på. Han protestere de fleste gange når han skal skiftes men når han først ligger på puslebordet virker han helt ugeneret, nærmest ligeglad.

Vi er selvfølgelig helt med på at give ham den tid han har brug for og ikke presse på. Men kan vi gøre noget for at få ham lidt interesseret i at gå på toilettet?

Med venlig hilsen
Henriks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Røgede fisk og børn

Grillede og røgede fisk kan have et højt indhold af PAH (tjærestoffer), som kan være kræftfremkaldende. Derfor bør man ikke spise store mængder røget og grillet fisk, men det kan indgå som en del af en varieret kost.

Til børn er det en god idé at følge disse råd:

- Anvend så vidt muligt koldrøgning, fremfor varmt røgede fisk.

- Undgå røgeksponering af spiselige flader. På grillen bør fisken pakkes ind i folie.

- Vær opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.