Brev:
Konstant tynd afføring
27. marts 2009
Alder:
15 mdr.
Konstant tynd afføring
Hej Helen.
Denne gang skriver jeg vedr. min datters afføring, som er meget tynd, næsten lysegrøn og lugter meget kraftigt. Sådan har det været on/off siden jeg stoppede med at amme hende i december. Det er ikke generelt alle afføringer der er sådan men mange af dem er.
Hun har en tid hos lægen om to uger, men ville høre om du kunne have et bud på hvad det kunne være. Jeg tænker at det måske kan være noget i hendes kost, og i vuggestuen, nævnte de at det måske kunne være mælk. Jeg prøvede at skære lidt mælkeprodukter væk fra hendes kost i en periode, men synes ikke der var nogen forskel.
I vuggestuen bekræfter de også at det lugter meget kraftigt. I perioder er det ikke slemt, men det har været konstant i den sidste uges tid. Minimum én gang om dagen.
Generelt trives hun rigtig godt, både i vuggestuen og hjemme, så det er ikke noget der påvirker hendes generelle trivsel. Dog bliver hun rød og hudløs på numsen af den kraftige afføring, og vil ikke ret gerne skiftes. Håber du kan komme med et godt råd.
Med venlig hilsen
Jane