Familieopløsning

31. januar 2008

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Familieopløsning

Kære Helen

Så er jeg her igen, denne gang med stor fortvivlelse, da det ser ud til at vores lille familie skal opløses :0(

Pu ha, det er godt nok hårdt, når det ikke lige var det man havde regnet med, alle drømmene er knust og det gør bare så ondt i hjertet.
Jeg har jo prøvet det før (for 4 år siden) men det her er anderledes, jeg er knust indeni. Derfor har jeg brug for et klogt hoved til at hjælpe mig lidt.

Hvordan gør vi bedst med lille William? Jeg ønsker at han skal have en god og tæt kontakt til sin far og familie på den side, men hvad og hvor meget samvær kan han rumme nu?

Jeg har læst dine tidligere svar ang. samkvem og ved du synes det er svært når du ikke kender os, men hvis jeg nu prøver at skrive hvad jeg har tænkt, kan du så vurdere?

Jeg tænker 1-2 gange om ugen samkvem med far, her er jeg i tvivl om det skal være med overnatning, eller om det er bedst far bare kommer her, spiser med, leger, putter og går.
Det vil være svært for mig følelsesmæssigt at skulle "lege" familie 2 gange om ugen, men jeg er villig til at undertrykke mine egne sårede følelser for Williams skyld. (Jeg har dage hvor jeg skal arbejde sent, og tænker at kunne lægge ...

Annonce

... det her, så vi ikke skal være så meget sammen)

Men vil han blive forvirret over at far pludselig er her igen, for så at være væk næste morgen? Han kigger og kalder efter ham allerede - går ud til døren og sir BAR BAR.

Med hensyn til weekend tænker jeg: hver anden weekend, far henter i vuggestue, aflevere her, søndag eftermiddag. Er det for meget med 2 overnatninger?

Til din vurdering af ovenstående, må jeg vel hellere fortælle at vi godt kan være sammen, uden råberi og skænderi. Selvfølgelig er der en underlig stemning pga. de sårede følelser, men det er ikke utrygt for børnene når vi er sammen.

Jeg har så ondt af mine børn som nu endnu engang skal opleve en familieopløsning, de store er knuste og giver jo udtryk for at de heller ikke forstår HVORFOR. Og jeg kan ikke give dem et svar, for jeg forstår heller ikke noget af det der er sket. Jeg føler mig som en stor fejl, at jeg ikke kunne beholde min mand, at jeg ikke var nok.

Jeg synes de har været så meget igennem allerede og havde sådan håbet at vi nu skulle have et godt liv sammen og kunne blive helet lidt.

Jeg håber du vil prøve at komme med et bud selvom det er svært.

Snøft snøft
alenemor til 3

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Muslingeskaller - brystvorte

Du kan købe muslingeskaller, også kaldet ammeskaller. Disse blev introduceret i Danmark omkring år 2000 og var meget populære. Senere blev de frarådet, fordi mange fik problemer med svampeinfektion i brystet netop i forbindelse med brug af ammeskallerne.

Da skallerne bæres direkte på brystet og inde i BH´en, skulle de have en helende virkning på ømme og revnede brystvorter - men skulle altså samtidig også kunne medføre svampeinfektion. Virkningen af ammeskaller/muslingeskaller...

Læs mere i Babylex

Suttekæde

En suttekæde er en kæde, som holder sutten ved barnet. Den fungerer ved at den sidder både på sutten og sættes fast i barnets tøj. Det kan være meget praktisk for forældrene, men kæden skal opfylde visse krav, for ikke at være farlig for barnet.

Sikkerhedsstyrelsen tester jævnligt suttekæder og det er desværre ikke alle suttekæder, der lever op til sikkerheden.

Det anbefales at:

- En kæde må ikke være mere end 22 cm lang, da barnet så kan få den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39