Far er ikke god nok!

4. januar 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Far er ikke god nok!

Hej Helen

Jeg er far og har en datter på 15 mdr. som jeg elsker over alt på jorden. Derfor går det mig utroligt meget på, at hun altid søger sin mor og stort set aldrig mig.

Når mor er i nærheden er det udelukkende hende vores datter søger. Eks. hvis jeg prøver at tage hende på armen, når hun er hos min kone, så skriger hun og klamrer sig til til hende. Går min kone og lader os alene, prøver vores datter at følge efter hende og græder selvom jeg prøver at trøste. Jeg mener selv, at jeg er betydeligt mere sammen med min datter end gennemsnittet af andre fædre, men det er tilsyneladende ikke det, der er problemet.

Det går mig i dén grad på, for jeg gør virkelig, hvad jeg kan, og kan ikke se, at jeg kan gøre det bedre. Min kone er den perfekte mor, men jeg kan alligevel ikke forstå, at jeg som far ikke har mere tiltrækningskraft på min datter end det er tilfældet.

Jeg passer ofte vores datter alene, men føler aldrig, at jeg får den samme kærlighed fra hende som min kone gør. Jeg er altid nærværende og ...

Annonce

... jeg sørger også for at lave mange ting alene med vores datter og vi har derfor mange oplevelser alene sammen. Det samme har min kone og min datter, ligesom vi også har mange fælles oplevelser. Jeg føler ikke selv, at jeg bliver krampagtig i mine forsøg på at få hendes kærlighed, for jeg prøver virkelig på at tage det afslappet.

Det bliver dog sværere og sværere at tackle, for problemet har været der uafbrudt siden fødslen, og jeg har andre steder set, at mange spædbørn tværtimod ligefrem foretrækker faren i perioder. Det har jeg dog aldrig selv oplevet og det gør mig virkelig ked af det. Jeg kan normalt klare alle problemer, både i min karriere og privat, men at blive afvist af min datter er nok det værste jeg har prøvet.

Jeg er naturligvis glad for, at min datter er så knyttet til sin mor som hun er, men samtidig er jeg også utrolig jaloux for det er intet jeg ønsker mig mere, end et tæt og fortroligt forhold til min datter.

Har du gode råd eller evt. en mulig forklaring på årsagerne?

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder