Brev:
Far er ikke god nok!
4. januar 2008
Alder:
15 mdr.
Far er ikke god nok!
Hej Helen
Jeg er far og har en datter på 15 mdr. som jeg elsker over alt på jorden. Derfor går det mig utroligt meget på, at hun altid søger sin mor og stort set aldrig mig.
Når mor er i nærheden er det udelukkende hende vores datter søger. Eks. hvis jeg prøver at tage hende på armen, når hun er hos min kone, så skriger hun og klamrer sig til til hende. Går min kone og lader os alene, prøver vores datter at følge efter hende og græder selvom jeg prøver at trøste. Jeg mener selv, at jeg er betydeligt mere sammen med min datter end gennemsnittet af andre fædre, men det er tilsyneladende ikke det, der er problemet.
Det går mig i dén grad på, for jeg gør virkelig, hvad jeg kan, og kan ikke se, at jeg kan gøre det bedre. Min kone er den perfekte mor, men jeg kan alligevel ikke forstå, at jeg som far ikke har mere tiltrækningskraft på min datter end det er tilfældet.
Jeg passer ofte vores datter alene, men føler aldrig, at jeg får den samme kærlighed fra hende som min kone gør. Jeg er altid nærværende og jeg sørger også for at lave mange ting alene med vores datter og vi har derfor mange oplevelser alene sammen. Det samme har min kone og min datter, ligesom vi også har mange fælles oplevelser. Jeg føler ikke selv, at jeg bliver krampagtig i mine forsøg på at få hendes kærlighed, for jeg prøver virkelig på at tage det afslappet.
Det bliver dog sværere og sværere at tackle, for problemet har været der uafbrudt siden fødslen, og jeg har andre steder set, at mange spædbørn tværtimod ligefrem foretrækker faren i perioder. Det har jeg dog aldrig selv oplevet og det gør mig virkelig ked af det. Jeg kan normalt klare alle problemer, både i min karriere og privat, men at blive afvist af min datter er nok det værste jeg har prøvet.
Jeg er naturligvis glad for, at min datter er så knyttet til sin mor som hun er, men samtidig er jeg også utrolig jaloux for det er intet jeg ønsker mig mere, end et tæt og fortroligt forhold til min datter.
Har du gode råd eller evt. en mulig forklaring på årsagerne?
Venlig hilsen