Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år

2. april 2021

Kategori:
Alder:
3 år

Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år

Hej Helen.

Jeg skriver til dig fordi du giver nogle rigtig gode råd og jeg vil høre dig om min situation.

Jeg har en sød, kærlig og livlig pige på 3 år. Hun er super sød, hjælpsom og dygtig det meste af tiden. Hun er næsten blefri og glad, trives både med familie og i institution. Jeg bor alene med hende og har jeg gjort siden hun var 10 mdr. gammel.

Hun kan dog godt til tider bliver lidt vild når vi får gæster, eller hvis vi skal samles med familie, hvor der sker meget. Hun er rigtig glad for nærkontakt og vil meget gerne fjolle, lave grimasser og søger kontakt hele tiden. Og hvis hun ikke får opmærksomheden søger hun den yderligere. Dette kan både ske ved hendes far, onkler osv. jeg prøver nogle gange at sige at hun skal falde lidt ned og høre om de vil lege med hende først. Også fordi hun har svært ved at falde ned, når hun først er kommet helt op og så ...

Annonce

... bliver jeg lidt pinlig berørt.

Det fleste i min familie griner og er med på legen. Jeg er bare bange for at når jeg så får gæster, at hun vil gøre det samme. Derfor inviterer jeg ikke særlig mange venner på besøg herhjemme, for jeg er bange for at de synes hun er lidt for vild.

Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre og om jeg skal gøre noget. Jeg har det også nogen gange med at kræve lidt for meget af hende og måske jeg er blevet lidt bange for at tumle og lege vildere lege, fordi jeg er bange for hvad andre tænker og at hun bliver vildere.

Vil sige vi er meget sociale og har altid set meget til min familie og hendes fars familie. Det eneste de har sagt i institutionen var at hun har lidt svært ved at sidde stille og spise til tider, pædagogen mener det er fordi hun er en pige som ikke vil gå glip af noget og som utrolig gerne vil lære og er nysgerrig.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!