Brev:
Når mor er væk - 3 år, 4 mdr.
23. november 2016
Alder:
3 år, 4 mdr.
Når mor er væk - 3 år, 4 mdr.
Kære Helen
Vores store seje pige har fra tid til anden måtte undvære sin far - dog max tre dage af gangen - hvis han skulle på arbejde eller lign.
Det har hun altid taget i stiv arm, og vi har talt om, hvad han laver, og hvornår han kommer hjem.
Men nu er det mig, der skal på højskole med vores lille søn (3 måneder) og en håndfuld veninder med babyer. Og det er fra mandag til fredag. Så længe har jeg aldrig været væk fra hende.
Jeg er helt med på, at det helt sikkert er værst for mig. Men hvordan skal vi tale med hende om det? Skal vi kalde det arbejde (så hun ikke bliver misundelig på lillebror) eller ferie? Og skal vi forklare om det i god tid eller bare sige det på dagen?
Hun elsker at være på besøg hos mormor og morfar, så der skal hun være en enkelt overnatning + en fridag. Ellers er det 'business as usual' med børnehaven og gymnastik en gang om ugen.
På forhånd mange tak.
Kærlig hilsen
skattepigens mor