Min datter på 16 mdr. opdragelse?

27. oktober 2015

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Min datter på 16 mdr. opdragelse?

Hej Helen,

Jeg et sprøgsmål vedr. vores datter på 16 mdr. mht. opdragelse.

Begge hendes forældre har desværre stort temperament og hun har desværre arvet en del af det. Hun er en pige som er meget meget nysgerrig og bliver simpelthen så tosset og ked af det hvis hun ikke får de ting hun hele tiden vil have. Hun vil mærke ved alt osv.
Hvis vi spiser vil hun have alt det som står på bordet og røre ved. Hun bliver så ulykkelig og sur hvis hun ikke får sin vilje. Hun vil op ofte og nusse og hvis man ikke løfter hende er skrig og tårer samt så ha hun noget med døre, som de os nævner vuggestuen. ...

Annonce

...
Hun kan ikke lide de går op og bliver lukket og at folk går ind og ud. Hun bliver ulykkelig og tårerne vælter frem, hvis hun ikke kommer med ud af døren. Et stort problem. Både i vuggestuen samt derhjemme. Hvad skyldes det, og hvad kan man gøre ved det?

Hvornår skal man begynde at opdrage og hvornår skal man tage kampene med hende? Er hun for lille pt. eller skal man allerede starte nu og i hvilken grad starter man. ?

Det går os meget på at hun begynder at græde hun hver gang der er det mindste hun ikke må eller det med dørerne.

Håber du kan svare på ovenstående.

Med venlig hilsen
Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.