Brev:
Afvænning sut pige 3 år
25. marts 2014
Alder:
3 år
Afvænning sut pige 3 år
Hej Helen.
Vi har en skøn datter herhjemme på 3 år, som er meget glad for sin sut. Jeg er i tvivl om, hvordan vi griber det an med at få hende vænnet af med den?!
Min kæreste mener, at vi skal forberede hende på at smide sutten ved at sige til hende nogle dage i forvejen, at den og den dag bruger du ikke sut mere, så er du en stor pige - agtigt. Hvad mener du om det?
Jeg mener, at hun til at starte med kan få den til natten og til sin lur henne i børnehaven. Dette har vi forsøgt. Når jeg henter hende i børnehaven, vil hun som det første have sin sut, men jeg har så sagt til hende, at den kun er til natten. Det bliver bare svært at holde hende fra den, når vi når til omkring kl. 18, hvor hun selvfølgelig er ved at være træt. Det gik godt de tre-fire dage, hvor vi ligesom startede med projektet, men det er gået lidt i vasken.
Så mit spørgsmål til dig er, hvordan vi bedst griber det an?
Vores datter er lige fyldt tre år. Hun startede i børnehave pr. 1. december 2013, og hun er rigtig glad for at være der. Vi har ingen bøvl med at aflevere og hente. Hendes tænder viser dog et lille præg af, at hun bruger sut, altså et lille suttebid, som jeg ikke er i tvivl om vil ændre sig, når hun smider sutten.
Vi har også en lille søn på 1 år, som bruger sut, og vores datter snupper nogle gange hans sut, når hun lige ser sit snit. så det er selvfølgelig også noget, jeg har med i tankerne omkring hendes sutte-stop. For hun vil helt sikkert snuppe hans sut, hvis hun kan.
Hvad gør vi lige - og hvordan griber vi det her projekt bedst an?
Med venlig hilsen
Jette