Stædig datter og siger nej til alt næsten

27. oktober 2013

Kategori:
Alder:
3 år

Stædig datter og siger nej til alt næsten

Hej Helen

Jeg før skrevet til dig omkring min datter, tak for dit svar.

Men jeg synes vi har fået nye problemer med hende, eller det er blevet værre.
Min datter er 3 år. Vi er en 2 sproget familie, ingen søskende, mor og far bor sammen, min datter taler begge sprog fint. Stærk i sit sprog. Hun er en livsglad pige, nysgerrige er hun også.

Men hun er blevet en stædig pige. Hun siger nej til alt, det siger det også i børnehaven at hun siger nej til alt. Men hun gøre det med sin charme! Hvilket hun snyder os med. Når jeg siger nej til hende, gøre hun det alligevel. Som et eksempel, henne på tur finder hun en pind og stikker den i maven på mor, jeg siger nej M., det gør ondt på mor og imens jeg siger kikker på hun og siger det stikker hun den i øjet på mig, hvor jeg bliver ekstremt gal på hende som jeg ikke lægger skjult på. Hun smågræder når hun vil have noget, som jeg fortæller ...

Annonce

... hende at hun ikke får det hvis hun græder. Når hun vil have sin sut og hun ikke får det bliver hun meget hysterisk og skriger i det højste og lægger sig ned.

Hun er begyndt og slår de voksne, vi siger tydelig nej. Og nogle får hun timeout. Hun svarer de voksne meget bestemt tilbage, hører ikke rigtig efter. Det ene øjeblik siger hun vil have eksempel spejlæg det laver vi til hende, det andet øjeblik vil hun ikke have det alligevel. Løber væk. Selvom vi siger du har sagt du vil have, så må spise det, men det lykkedes aldrig for os. Eller smider hun ting på gulvet som vi siger samle det op. Nej og hun bliver ved med smide flere på gulvet. Vi ved snart ikke hvad vi skal gøre. Jeg føler som om jeg hele tiden skal kæmpe med hende og irettesætte hende. Som om jeg virkelig ved at blive opgivende.

Jeg vil rigtig gerne have nogle værktøjer til at redde vores svære situationen

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for din hjælp til ammestop. Jeg har i denne uge endelig lagt amningen på hylden, og lillepigen har ikke sagt et kvæk. Hun falder så pænt i søvn, imens jeg synger for hende. Hun er så dygtig, og jeg er glad for, at det har været så let. Der er selvfølgelig stadig mælk i mine bryster, men de er ikke spændte. Så tusind tak for dine råd...

Hilsen en mor, der gerne ville gøre ammestop så let som muligt for både mor og barn.