Opmærksomhed

10. februar 2013

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Opmærksomhed

Hej Helen

Jeg har en glad datter på 29 måneder, hun er en lille kvik pige som snakker godt og følger godt med. Vi er meget underholdt af hende og hun giver os masser at gode oplevelser hverdag.

Alderen er også hvor der skal ske meget hele tiden og en masse spørgsmål presser sig på bland andet, "hvad er det", det er meget sjovt men mange gange bliver der også spurgt, hvor vi ved hun godt kender til det hun spørg om. Vi synes det er svært at forklare hende at når vi feks har gæster og taler, at hun ikke hele ...

Annonce

... tiden skal afbryde med spørgsmål eller noget vi skal osv, for det kan være meget distraherende for gæsterne, idet samtalen bliver afbrudt.

Hvordan lærer man et barn i den alder at man skal vente og sommetider tie?
Ligeledes når der bliver sagt nej til feks mere slik eller andet, at det ikke ender med skrigeri?

Jeg er spændt på dit svar, for det kunne være rart med et par værktøjer så man ikke skal ende med at skælde ud, som ikke er en god løsning.

Tak for god hjælp på forhånd :-)

Mange hilsner fra
Moren.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Fostervandsprøve

En fostervandsprøve er en prøve af fostervandet. Denne prøve kaldes også for amniocentese. Når man tager en fostervandsprøve, så er det primært for at undersøge fostervandet for celler, der med ret stor sikkerhed kan fortælle, om fosteret har en kromosomfejl eller kendte arvelige sygdomme.

Fostervandsprøve tages først omkring 16. graviditets uge, da der først på dette tidspunkt er fostervand nok til, at fosteret kan tåle, at man tager de 15-20 ml fostervand ud, som skal bruges...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet