Brev:
Opmærksomhed
10. februar 2013
Alder:
2 år, 5 mdr.
Opmærksomhed
Hej Helen
Jeg har en glad datter på 29 måneder, hun er en lille kvik pige som snakker godt og følger godt med. Vi er meget underholdt af hende og hun giver os masser at gode oplevelser hverdag.
Alderen er også hvor der skal ske meget hele tiden og en masse spørgsmål presser sig på bland andet, "hvad er det", det er meget sjovt men mange gange bliver der også spurgt, hvor vi ved hun godt kender til det hun spørg om. Vi synes det er svært at forklare hende at når vi feks har gæster og taler, at hun ikke hele tiden skal afbryde med spørgsmål eller noget vi skal osv, for det kan være meget distraherende for gæsterne, idet samtalen bliver afbrudt.
Hvordan lærer man et barn i den alder at man skal vente og sommetider tie?
Ligeledes når der bliver sagt nej til feks mere slik eller andet, at det ikke ender med skrigeri?
Jeg er spændt på dit svar, for det kunne være rart med et par værktøjer så man ikke skal ende med at skælde ud, som ikke er en god løsning.
Tak for god hjælp på forhånd :-)
Mange hilsner fra
Moren.