Begyndt at bide - 2 år

8. december 2012

Kategori:
Alder:
2 år

Begyndt at bide - 2 år

Kære Helen.

Min dejlige dreng blev 2 år i går, han havde fået rigtig fine gaver.
Vi havde mine to veninder på besøg med deres to børn.

Min dreng (vi kalder ham M) og min venindes dreng (lad os kalde ham A) legede fint, men det kan nogle gange være lidt svært at dele. A låner min M's nye løbecykel og da der er gået noget tid, giver A sig til at græde.
Jeg ser ikke at det sker, det gør min søster. Min søn har bidt A, skynder mig selvfølgelig over til dem. Jeg tager fat i M's armer og vender ham mod mig, fortæller han med fast stemme at det vil jeg ikke have og at ...

Annonce

... det må han aldrig gøre. Viser ham at A græder og bliver ked af det.
De leger lidt videre og A har stadig løbecyklen og efter 3 min. Gør M igen anløb til at bidde A, jeg får med hævet stemme sagt NEJ og bidet bliver denne gang afværget.

Jeg aner slet slet ikke om det var godt eller skidt at gøre sådan.
Det er tydeligt at han gjorde det i frustration over ikke at kunne fortælle, at han nu gerne ville have sin løbecykel. Men hvad gør vi fremadrettet? Er så ked af at han har bidt og vil jo for alt i verdenen gøre hvad jeg kan for, at det ikke sker igen.

Venlig hilsen
M's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg