Brev:
Begyndt at bide - 2 år
8. december 2012
Alder:
2 år
Begyndt at bide - 2 år
Kære Helen.
Min dejlige dreng blev 2 år i går, han havde fået rigtig fine gaver.
Vi havde mine to veninder på besøg med deres to børn.
Min dreng (vi kalder ham M) og min venindes dreng (lad os kalde ham A) legede fint, men det kan nogle gange være lidt svært at dele. A låner min M's nye løbecykel og da der er gået noget tid, giver A sig til at græde.
Jeg ser ikke at det sker, det gør min søster. Min søn har bidt A, skynder mig selvfølgelig over til dem. Jeg tager fat i M's armer og vender ham mod mig, fortæller han med fast stemme at det vil jeg ikke have og at det må han aldrig gøre. Viser ham at A græder og bliver ked af det.
De leger lidt videre og A har stadig løbecyklen og efter 3 min. Gør M igen anløb til at bidde A, jeg får med hævet stemme sagt NEJ og bidet bliver denne gang afværget.
Jeg aner slet slet ikke om det var godt eller skidt at gøre sådan.
Det er tydeligt at han gjorde det i frustration over ikke at kunne fortælle, at han nu gerne ville have sin løbecykel. Men hvad gør vi fremadrettet? Er så ked af at han har bidt og vil jo for alt i verdenen gøre hvad jeg kan for, at det ikke sker igen.
Venlig hilsen
M's mor