Brev:
Søvn og diskussioner med en 2 årig
2. oktober 2012
Alder:
2 år, 3 mdr.
Søvn og diskussioner med en 2 årig
Hej Helen
Så er vi tilbage igen.
Sidst henvendte vi os mht til putningen, vi har som du rådede startet med at rykke sengetiden til hun var helt vild træt og samtidig sidder vi ved siden af hende.
Men vi har så småt rykket 15 min tilbage til alm. Puttetid (ca.19.15) men vi skal ofte sidde der i 1 time før vi kan liste ud.
Hvis jeg er derinde så skal hun helst røre med mig i hovedet eller holde i hånden, men det er som om det gør det sværere for hende at falde til ro, når hun skal nusse mig;-)
Vi har det sådan at jeg putter fredag til og med søndag og min mand de resterende dage, men allerede når jeg henter min datter fra kl ca 14.00, siger hun, mor putter... Og jeg siger nej mor putter en anden dag, far putter i aften. Det bliver hun ked af, men jeg vil gerne holde fast i de dage.
Vi begynder rigtig at føle selvstændighedsfasen og syntes ofte det er svært at finde ud af hvor vi skal stå fast og hvor vi skal give efter. Når jeg har hentet efter institution og serverer knækbrød, to bid senere vil hun have frugt, men vil enig gerne hun spiser op før jeg serverer frugt. Så er der ballade.
Når jeg giver hende en opgave, så som at der skal ryddes op inden vi spiser, så står hun og surmuler og ikke hjælper, det ender med jeg rydder alt op, træls og institutionen har bøvlet med det samme problem.
Henter vi hende fra institutionen vil hun ikke have de sko på hun skal og vil ikke have jakke på osv.
Som sagt har vi mange af de små diskussioner.
Håber at høre fra dig snarest.