Søvn og diskussioner med en 2 årig

2. oktober 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Søvn og diskussioner med en 2 årig

Hej Helen

Så er vi tilbage igen.

Sidst henvendte vi os mht til putningen, vi har som du rådede startet med at rykke sengetiden til hun var helt vild træt og samtidig sidder vi ved siden af hende.
Men vi har så småt rykket 15 min tilbage til alm. Puttetid (ca.19.15) men vi skal ofte sidde der i 1 time før vi kan liste ud.
Hvis jeg er derinde så skal hun helst røre med mig i hovedet eller holde i hånden, men det er som om det gør det sværere for hende at falde til ro, når hun skal nusse mig;-)

Vi har det sådan at jeg putter fredag til og med søndag og min mand de resterende dage, men allerede når jeg henter min datter fra kl ca 14.00, siger hun, mor putter... Og jeg siger nej mor putter en anden dag, far putter i aften. Det bliver hun ...

Annonce

... ked af, men jeg vil gerne holde fast i de dage.

Vi begynder rigtig at føle selvstændighedsfasen og syntes ofte det er svært at finde ud af hvor vi skal stå fast og hvor vi skal give efter. Når jeg har hentet efter institution og serverer knækbrød, to bid senere vil hun have frugt, men vil enig gerne hun spiser op før jeg serverer frugt. Så er der ballade.

Når jeg giver hende en opgave, så som at der skal ryddes op inden vi spiser, så står hun og surmuler og ikke hjælper, det ender med jeg rydder alt op, træls og institutionen har bøvlet med det samme problem.

Henter vi hende fra institutionen vil hun ikke have de sko på hun skal og vil ikke have jakke på osv.

Som sagt har vi mange af de små diskussioner.

Håber at høre fra dig snarest.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.