Brev:
Min dreng slår
21. september 2012
Alder:
3 år, 2 mdr.
Min dreng slår
Hej Helen
Min dreng på 3 år er begyndt at slå mere og mere...
Det sker typisk i 2 situationer:
1) Helt umotiveret kan han slå i mindre grad og sige man skal lade ham være, selvom man intet har gjort - oftest er dette faren, der får den behandling
2) Under raserianfald, hvor han slår og sparker omkring sig, hvis man vil trøste ham. Og jeg har også oplevet at han kan finde på at gå hen for at slå/sparke fordi han f.eks. har fået beskeden "jeg vil gerne læse bogen for dig, men jeg ordner lige det her færdigt først..."
Hvad er det bedste at gøre i disse situationer?
Vi snakker pænt til ham og bevarer roen for vi kan godt se han er
helt ude af den, når han bliver rigtig sur. Men vi siger også til ham at det ikke er ok at slå selvom man er utilfreds.
Hilsen