Idoler

29. marts 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Idoler

Hej Helen,

Jeg skriver til dig denne gang om min søns store kærlighed til Thomas the Tank Engine. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg reelt har grund til bekymring, eller om det er amerikanernes generelle politiske korrekthed til nærmest alt, som har smittet mig.

S. er som sagt meget glad for alt med Thomas, både trætogene, som han leger meget med, bøger, som vi læser højt for ham, og små episoder i tv. Jeg har lagt mærke til, at karaktererne i fortællingerne ikke behandler hinanden så godt. Historierne handler tit om en figur, der er overlegen eller ...

Annonce

... hovmodig, bliver drillet af de andre og til slut bliver "straffet"/sat på plads. Og så er alle selvfølgelig gode venner :)

Jeg ved ikke, om S. endnu er for lille til at forstå, at figurerne faktisk ikke behandler hinanden særligt godt, men er det noget, jeg bør gå op i, så længe han selv kan finde ud af at være ordentlig ved sine venner/familie?
Når jeg tænker efter, er f.eks. Bamse og Kylling jo heller ikke ligefrem indbegrebet af god behandling af andre, men jeg mindes ikke, at mine forældre har talt med mig om det, da jeg var barn.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Æbler og æblemos

Barnet kan fra 6 måneder spise al slagt frugt, frisk eller kogt. Frugten bør stadig moses, og æblemos vil ofte være et hit hos børn - især hvis det serveres, som topping på en grød. Rå æbler bør du dog være opmærksom på.

Børn under 3 år bør ikke få fødevarer, som er meget hårde eller som knækker let. En stor æblebåd kan knække og sætte sig fast i halsen, og af samme grund kan det ikke anbefales at give små børn et helt æble at gnave af. Du skal også være opmærksom på skrællen,...

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder