Brev:
Idoler
29. marts 2012
Alder:
2 år, 4 mdr.
Idoler
Hej Helen,
Jeg skriver til dig denne gang om min søns store kærlighed til Thomas the Tank Engine. Jeg kan ikke finde ud af, om jeg reelt har grund til bekymring, eller om det er amerikanernes generelle politiske korrekthed til nærmest alt, som har smittet mig.
S. er som sagt meget glad for alt med Thomas, både trætogene, som han leger meget med, bøger, som vi læser højt for ham, og små episoder i tv. Jeg har lagt mærke til, at karaktererne i fortællingerne ikke behandler hinanden så godt. Historierne handler tit om en figur, der er overlegen eller hovmodig, bliver drillet af de andre og til slut bliver "straffet"/sat på plads. Og så er alle selvfølgelig gode venner :)
Jeg ved ikke, om S. endnu er for lille til at forstå, at figurerne faktisk ikke behandler hinanden særligt godt, men er det noget, jeg bør gå op i, så længe han selv kan finde ud af at være ordentlig ved sine venner/familie?
Når jeg tænker efter, er f.eks. Bamse og Kylling jo heller ikke ligefrem indbegrebet af god behandling af andre, men jeg mindes ikke, at mine forældre har talt med mig om det, da jeg var barn.
Med venlig hilsen
Mette