Opdragelse - 2 år, 7 mdr.

13. marts 2012

Kategori:
Alder:
2 år, 7 mdr.

Opdragelse - 2 år, 7 mdr.

Hej Helen

Jeg skriver fordi jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal håndtere min søn.
Han er nu 2 år og 7 måneder og er meget livlig og fremme i skoene.

Han er egentlig alt i alt en glad og tilfreds dreng, men har et par uheldige vaner som jeg gennem noget tid har prøvet at få ham fra uden at lykkes.

Han har feks en tendens til at lege baby ved at kravle rundt og små pive og sige baby lyde istedet for at snakke, som han ellers sagtens kan. Hvad siger jeg og gør i denne situation for at få ham til at glemme at lege baby?:-)

Jeg er også gravid igen og vil gerne kunne snakke med ham om babyen i min mave uden at han straks begynder at agere baby selv.

Ofte føler jeg at han søger opmærksomhed fra mig ved at lave små narrestreger, som f.eks. at gøre nøjagtig de ting som han ved han ikke skal. Jeg er blevet så træt af det at ...

Annonce

... jeg tager fat i hans arm og meget alvorligt siger til ham at det skal man ikke. Er det forkert, skal jeg hellere gøre noget andet så som at lade som igenting, eller hvad er dit forslag. Jeg har prøvet at få ham til at samle maden op når han kaster med den osv, men så siger baditten bare nej!

Yderligere er han begyndt på ikke at ville falde i søvn og løbe ud af sengen og lave sjov, jeg har ellers kunne putte ham efter en historie og så gå ud fra værelset med døren åben og kigge ind engang imellem. Nu sidder jeg ved sengen for at få ham til at blive i den, men det er hårdt og drænende. Han virker til at synes det hele er meget sjovt. Han laver ikke helt de samme numre med min mand, men han har også altid været bedre til at sige fra på en god måde, men med ham laver han også lidt numre, men ikke så mange:-)

Håber du har nogle forslag:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

Annonce

Viden om børn:

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor