Brev:
Opdragelse - 2 år, 7 mdr.
13. marts 2012
Alder:
2 år, 7 mdr.
Opdragelse - 2 år, 7 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver fordi jeg er blevet i tvivl om hvordan jeg skal håndtere min søn.
Han er nu 2 år og 7 måneder og er meget livlig og fremme i skoene.
Han er egentlig alt i alt en glad og tilfreds dreng, men har et par uheldige vaner som jeg gennem noget tid har prøvet at få ham fra uden at lykkes.
Han har feks en tendens til at lege baby ved at kravle rundt og små pive og sige baby lyde istedet for at snakke, som han ellers sagtens kan. Hvad siger jeg og gør i denne situation for at få ham til at glemme at lege baby?:-)
Jeg er også gravid igen og vil gerne kunne snakke med ham om babyen i min mave uden at han straks begynder at agere baby selv.
Ofte føler jeg at han søger opmærksomhed fra mig ved at lave små narrestreger, som f.eks. at gøre nøjagtig de ting som han ved han ikke skal. Jeg er blevet så træt af det at jeg tager fat i hans arm og meget alvorligt siger til ham at det skal man ikke. Er det forkert, skal jeg hellere gøre noget andet så som at lade som igenting, eller hvad er dit forslag. Jeg har prøvet at få ham til at samle maden op når han kaster med den osv, men så siger baditten bare nej!
Yderligere er han begyndt på ikke at ville falde i søvn og løbe ud af sengen og lave sjov, jeg har ellers kunne putte ham efter en historie og så gå ud fra værelset med døren åben og kigge ind engang imellem. Nu sidder jeg ved sengen for at få ham til at blive i den, men det er hårdt og drænende. Han virker til at synes det hele er meget sjovt. Han laver ikke helt de samme numre med min mand, men han har også altid været bedre til at sige fra på en god måde, men med ham laver han også lidt numre, men ikke så mange:-)
Håber du har nogle forslag:-)