Brev:
Kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet
12. december 2011
Alder:
3 år
Kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet
Hej Helen : )
Vi oplever i øjeblikket konflikter med vores datter på 3 år. Vi siger ofte nej, irettesætter for til sidst at trøste.
Vi er godt klar over, at 3 års alderen kan være krævende og derfor vil vi gerne have nogle gode råd/guldkorn til at forstå vores kære lille datter bedre.
Jeg oplever for tiden at Emilie ikke altid vil i børnehave og at vi kommer skrigende derhen. Pædagogerne siger, at hun er glad og tilfreds, men dog også oplever lidt trods. Men de er selvfølgelig udemærket klar over hvad min mand og jeg skal stå model til nogle gange.
Emilie er mere mut end hun plejer og bliver lettere "hys", hvis ikke lige man gør tingene, som hun vil etc. Men hun er også glad og vil gerne hjælpe til og elsker når vi laver puslespil, synger, læser bøger eller er ude i naturen.
Er det forkert, at hun får tøj på på puslebordet, vi veksler lidt mellem det og badeværelset?
Vi kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet, hvor hun resolut vender sig om og gemmer sig. Er det fordi hun gerne selv vil? Hun får hvis hun vil lov til, at børste lidt selv først og så tager vi over.
Hvor streng skal man være?
Alt i alt hvordan tackler vi det bedst?
Hilsen