Kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet

12. december 2011

Kategori:
Alder:
3 år

Kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet

Hej Helen : )

Vi oplever i øjeblikket konflikter med vores datter på 3 år. Vi siger ofte nej, irettesætter for til sidst at trøste.

Vi er godt klar over, at 3 års alderen kan være krævende og derfor vil vi gerne have nogle gode råd/guldkorn til at forstå vores kære lille datter bedre.

Jeg oplever for tiden at Emilie ikke altid vil i børnehave og at vi kommer skrigende derhen. Pædagogerne siger, at hun er glad og tilfreds, men dog også oplever lidt trods. Men de er selvfølgelig udemærket klar over hvad min mand og jeg skal stå model til nogle gange.

Emilie er mere mut end hun ...

Annonce

... plejer og bliver lettere "hys", hvis ikke lige man gør tingene, som hun vil etc. Men hun er også glad og vil gerne hjælpe til og elsker når vi laver puslespil, synger, læser bøger eller er ude i naturen.

Er det forkert, at hun får tøj på på puslebordet, vi veksler lidt mellem det og badeværelset?

Vi kæmper med tandbørstning og at blive vasket i hovedet, hvor hun resolut vender sig om og gemmer sig. Er det fordi hun gerne selv vil? Hun får hvis hun vil lov til, at børste lidt selv først og så tager vi over.

Hvor streng skal man være?
Alt i alt hvordan tackler vi det bedst?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin