Fødselsdag i børnehaven?

18. september 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Fødselsdag i børnehaven?

Hej Helen

Har lige lidt overvejelser omkring vores drengs 3 års fødselsdag... han startede i børnehave her lige inden sommerferien, havde fødselsdag i ferien og vi holdt familiefødselsdag hjemme.

Vi regnede jo med så at skulle holde hans fødselsdag i børnehaven, når han kom fra ferie. Hans pædagog siger så at de normalt ikke holder fødselsdag for børn, der har haft fødselsdag i sommerferien, da det bare vil være forvirrende igen at skulle holde fødselsdag når der er gået noget tid ...

Annonce

... siden det var selve dagen! Hvad er din mening - tror du han har "glemt" det - det er nu halvanden måned siden han havde fødselsdag?

Vi havde egentlig i ferien snakket med ham om at han skulle holde det i børnehaven og det ville han meget gerne - dog har han egentlig ikke selv nævnt det efter. Vil jo så nødig skuffe ham, og "snyde" ham for børnefødselsdagen... og vi måtte gerne holde det dernede hvis vi stadig gerne ville :) Men er det bedre at lade det ligge ?

Mange hilsner

S

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder