Brev:
Hvordan takler man at han slår mig?
26. juni 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Hvordan takler man at han slår mig?
Hej
Her kommer lige et helt andet problem end søvn!
Min dreng som snart bliver 3 år (til august) er begyndt at være meget voldsom - han slår mig, hans far og lillebror - det skal siges det er ikke med ondt blik i øjnene, hvis du forstår - men mere som om han har så meget energi der skal ud - han kommer tit løbende hen og så bliver det så voldsomt - men derfor skal han selvfølgelig ikke gøre det alligevel og det gør da også ondt.
Jeg siger selvfølgelig nej... og må indrømme at når det er sket 3 gange kommer jeg til at råbe højt - slukker for tvet eller hvad jeg nu kan straffe med. Prøver at tage en snak med ham på hans niveau og forsøger at få ham til at forstå, at mor bliver ked af det og at det gør ondt.
Lige nu skriver jeg mens jeg ligger ovenpå og kan høre ham græde nedenunder fordi jeg "spiller" sur -(faren er hos ham) føler mig barnlig, fordi jeg nu prøver at spille sur i længere tid - men ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal takle det klogest muligt.
Ellers går det godt - han er en glad dreng med meget krudt i og vi har ikke de store problemer herhjemme. Han er meget glad for sin lillebror - kysser og krammer ham dagen lang. Han er ellers meget kærlig. Jeg ved at han lige har haft et par slåskampe i vuggestuen, hvor han bl.a er kommet hjem med et bidemærke (bidt gn. jakke og bluse) og i går igen havde han knubs fra en slåskamp) -
Håber du har et godt råd til mig om, hvordan vi takler det klogest når han slår os
Kærlig hilsen
Louise