Hvordan takler man at han slår mig?

26. juni 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Hvordan takler man at han slår mig?

Hej

Her kommer lige et helt andet problem end søvn!

Min dreng som snart bliver 3 år (til august) er begyndt at være meget voldsom - han slår mig, hans far og lillebror - det skal siges det er ikke med ondt blik i øjnene, hvis du forstår - men mere som om han har så meget energi der skal ud - han kommer tit løbende hen og så bliver det så voldsomt - men derfor skal han selvfølgelig ikke gøre det alligevel og det gør da også ondt.

Jeg siger selvfølgelig nej... og må indrømme at når det er sket 3 gange kommer jeg til at råbe højt - slukker for tvet eller hvad jeg nu kan straffe med. Prøver at tage en snak med ham på hans niveau og forsøger at få ham til at forstå, at mor bliver ked af det og at det gør ondt.

Lige nu skriver ...

Annonce

... jeg mens jeg ligger ovenpå og kan høre ham græde nedenunder fordi jeg "spiller" sur -(faren er hos ham) føler mig barnlig, fordi jeg nu prøver at spille sur i længere tid - men ved simpelthen ikke, hvordan jeg skal takle det klogest muligt.

Ellers går det godt - han er en glad dreng med meget krudt i og vi har ikke de store problemer herhjemme. Han er meget glad for sin lillebror - kysser og krammer ham dagen lang. Han er ellers meget kærlig. Jeg ved at han lige har haft et par slåskampe i vuggestuen, hvor han bl.a er kommet hjem med et bidemærke (bidt gn. jakke og bluse) og i går igen havde han knubs fra en slåskamp) -

Håber du har et godt råd til mig om, hvordan vi takler det klogest når han slår os

Kærlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år