Brev:
Sut - 15 mdr.
28. april 2011
Alder:
15 mdr.
Sut - 15 mdr.
Hej Helen.
Endnu engang tak for dit sidste svar. Det er altid brugbare svar du kommer med..
Det går lidt bedre med min søns søvn både hjemme og i vuggestuen :-)
Denne gang handler mit spørgsmål om noget helt anden:-)
Vores søn er og har altid været meget glad for sin sut. Men jeg syntes efterhånden det tager lidt overhånd. Det første han gør når vi kommer ind af døren er at kravle ind og fiske en sut ud fra tremmesengen og så sidder den som regel i munden indtil vi tager den ud når vi skal spise. Når han har spist et par mundfulde beder han ofter om den igen (den er gemt så han ikke kan se den) og hvis han ikke får den bliver han rigtig vred og ked.
I første omgang tænkte vi at han var nysgerig og ville se om man kan spise med den i munden og lod ham prøve. Han tog den ind og ud samtidig med at han tyggede maden og syntes selv at det var ret hyggeligt og ikke spor ulækkert :-)
Nu syntes vi efterhånden at han må have prøvet det nok gange til at vide at det ikke er særlig nemt, men hvis vi ikke giver ham den bliver han sur og ked og vil så ikke spise mere. Vi prøver at aflede ham med mad eller drikke og det lykkedes nogen gange.
Hvis jeg ikke lader han få sutten når han beder om den, reagere han altid voldsomt og jeg har svært ved at trøste ham uden at give ham den.
I vuggestuen er de ret strikse med sutten og børnene må KUN have den når de skal sove og de siger at han sagtens kan undvære den der ovre.
Jeg syntes det er lidt synd at han ikke må få den når han er ked når jeg aflevere osv. Men de holder fast på deres regler. Så det kan jeg ikke lave om på.
Egentlig syntes jeg det er okay at han får den når han er træt eller ked og selvfølgelig når han skal sove, men den er bare svær at få fra ham igen, når han så ikke er ked mere, for når jeg tager den bliver han jo ked igen og så kan vi jo blive ved :-)
Men jeg er jo bekymret for at hans mundmotorik og tænder skal tage skade.
Hvad syntes du? Er det for tidligt at tage den fra ham, så han kun får den når han skal sove eller er det okay nu hvor han er 15 måneder. Har du nogen forslag til hvordan jeg skal aflede ham når han bliver så ked af det? Ofter bliver han nemlig endnu mere vred når jeg forsøger at tage ham op for at trøste ham.
Jeg ser frem til dit svar.
God weekend
Lena