Brev:
Siger hvorfor? til det hele
27. april 2011
Alder:
3 år, 4 mdr.
Siger hvorfor? til det hele
Hej Helen!
Jeg har ikke rigtig kunne finde svar på nettet omkring børn der siger "hvorfor" til det hele.
Victor er lige begyndt med det og det går mig allerede helt vildt meget på.
Jeg er interesseret i at finde ud af "hvorfor" (haha) han gør det - hvad sker der i hans hjerne lige nu og hvordan vi tackler det bedst muligt.
Jeg har forsøgt at svare og forklare, men hver gang jeg så har forklaret ham det, så spørger han også "hvorfor" til det !!??!! Og til sidst så har man jo bare lyst til at sige "bare fordi" eller "sådan er det bare". Men det er jo nok ikke den bedste måde at lukke munden på ham på.
Jeg tænker at det godt kan risikere at være noget der stå på længe - han har heldigvis aldrig spurgt "hvad er det" til det hele, så nu hævner det sig nok og står på i flere år.... :-)
Venlig hilsen
Christina