Brev:
Vred
26. november 2010
Alder:
13 mdr.
Vred
Hej Helen.
Vores dreng som nu er 13 mdr. har et voldsomt temperament. Hvis han ikke får sin vilje kaster han sig bagover i vrede og slår hovedet i gulvet og bliver selvfølgelig ked af det, fordi det gør ondt. Eller han er begyndt at lave sit "jeg er vred" ansigt og skrige. Helt fint, at han har vilje og selvstændig. Og vi forholder os stille og roligt. Men er det ikke lidt tidligt med trodsalder?
Når han gør det, så siger jeg til ham, at jeg godt kan forstå, han bliver sur, men at han f.eks. ikke må få mere mad osv. eller nogle gange giver jeg ham lov, hvis det ikke er vigtigt, at tage kampen.
Eksempelvis, hvis han ikke vil have ekstra sokker på, og jeg vurderer, at han ikke bliver syg af kun at have et par på.
Hvordan takler vi ham bedst?
I vuggestuen er der ingenting, der opfører han sig rigtigt pænt, lige så snart jeg er der, begynder han at reagere. Hvorfor mon?
Mange hilsner,
Nina