Brev:
Opdragelse - bordskik - 15 mdr.
1. marts 2010
Alder:
15 mdr.
Opdragelse - bordskik - 15 mdr.
Hej Helen.
Tak for dine tidligere svar. Der er altid et råd eller to som hjælper.
Jeg har lige et nyt spørgsmål. Hvordan tackler vi bedst når vores datter er begyndt at skrige, hvis hun vil have noget. Et eksempel kunne være når vi spiser aftensmad, hvis det passer hende at sætte med begge hænder oppe i maden og måske kaste lidt af det på gulvet og vi så fjerner tallerken så skriger hun indtil hun får den igen. Jeg ved godt de har godt af at mærke maden med fingrene men synes også vi skal kunne sige stop. Dette sker også ved andre ting fx når vi tager tandbørsten.
Det skal siges at det ikke er hver gang hun reagere sådan, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan vi tackler dette i forhold til den alder hun har nu. Vi prøver ofte at aflede med noget andet, men har hun bedst af at få tingene igen eller skal hun have lov til at lege med maden.
Det er skønt hun er en bestemt pige men vil helst undgå at hun bliver hys fremover hvis hun ikke altid får hendes vilje.
Mange hilsner fra pigens mor.