Lære at lege med sig selv

1. januar 2010

Kategori:
Alder:
3 år, 4 mdr.

Lære at lege med sig selv

Hej Helen

Først vil jeg lige ønske dig godt nytår.

Jeg skriver da jeg har brug for et råd omk min søn igen igen.
han er 3år og 4 mdr. han går i skovbørnehave og er rigtig glad for det og trives.

Han har ingen søskende og får nok heller ikke da vi har været igennem meget og er endelig kommet oven på og har det godt alle tre. vi tør ikke at tag chancen at få et barn mere i frygt for vi skal gå ned igen. Vi elsker vores søn over alt på jorden og han mangler ikke noget.

Vores bekymring er at ham ikke er så god til at lege med sig selv her hjemme ...

Annonce

... og bliver sur og slår og kaster med ting når det ikke lige bliver som han har tænk.

Vi tænker om han keder sig men det må man vel også godt engang imellem. han har masser af legetøj og jeg har prøvet at sætte en leg igang, men lige så snart jeg vil til at lave noget andet bliver han sur og kaster alle tingene væk.

Får han ikke opmærksomhed nok eller er det grænser der mangler eller måske skal de være klare? men jeg ved ikke hvordan vi skal gribe det an eller er det en fase..

Jeg ved ikke om du kan hjælpe os men tak på forhånd

Venlig hilsen
Britta

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Du är min absoluta förebild inom allt med barn och allt som rör barnuppfostran/sömn/mat/sjukdom. Trots att jag aldrig träffat dig känner jag ett 100% förtroende och respekt för dig och känner att din syn på barn och hur man ska hantera olika situationer är helt rätt. Det finns så många metoder och syn på området idag men du har en sån sund och kärleksfull inställning.

För att sammanfatta det jag precis skrev: Du är min "guru" inom området och jag är glad att jag Tack vare min danska svärmor fann din sida och äntligen kunde få den hjälp och feedback jag så väl behövde!

Tack
/Erika