Hiver hårtotter af sig selv

27. juli 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Hiver hårtotter af sig selv

Hej Helen.

Jeg skriver til dig fordi Carolina er begyndt, når hun bliver sur eller ikke får sin vilje, at hive store totter hår af sig selv, nogen gange river eller bider hun også sig selv (hun er blevet bidt 2 gange i vuggestuen inden for den sidste mdr.).

Vi har prøvet alt synes vi. At sige stille og roligt at "det må hun ikke fordi det gør ondt", så har vi prøvet at skælde ud og selvfølgelig fjerne hendes hænder når hun gør det, det hjælper heller ikke. Det hjælper selvfølelig at aflede hende, med noget legetøj eller andet, men hvordan ...

Annonce

... får vi hende til helt at lade være med det???

Da hun gjorde det igen idag da jeg stod og lavede aftensmad tog jeg hende og satte hende ind i stuen og sagde hun kunne blive der til hun var glad igen.
Der gik kun 2 min. så var hun helt sig selv og glad igen,og hun hjalp med at dække bord og vi sang og hyggede.

Men er det måden at gøre det på? for jeg bryder mig egentlig ikke om det med at sætte hende "væk".

Far kan desværre ikke stille noget op, (ligemeget hvad han gør) når hun bliver så sur, så er det KUN mig der dur.

Hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland