Brev:
Hiver hårtotter af sig selv
27. juli 2009
Alder:
2 år
Hiver hårtotter af sig selv
Hej Helen.
Jeg skriver til dig fordi Carolina er begyndt, når hun bliver sur eller ikke får sin vilje, at hive store totter hår af sig selv, nogen gange river eller bider hun også sig selv (hun er blevet bidt 2 gange i vuggestuen inden for den sidste mdr.).
Vi har prøvet alt synes vi. At sige stille og roligt at "det må hun ikke fordi det gør ondt", så har vi prøvet at skælde ud og selvfølgelig fjerne hendes hænder når hun gør det, det hjælper heller ikke. Det hjælper selvfølelig at aflede hende, med noget legetøj eller andet, men hvordan får vi hende til helt at lade være med det???
Da hun gjorde det igen idag da jeg stod og lavede aftensmad tog jeg hende og satte hende ind i stuen og sagde hun kunne blive der til hun var glad igen.
Der gik kun 2 min. så var hun helt sig selv og glad igen,og hun hjalp med at dække bord og vi sang og hyggede.
Men er det måden at gøre det på? for jeg bryder mig egentlig ikke om det med at sætte hende "væk".
Far kan desværre ikke stille noget op, (ligemeget hvad han gør) når hun bliver så sur, så er det KUN mig der dur.
Hilsen Charlotte