Brev:
Hysteri anfald
25. juni 2009
Alder:
2 år, 4 mdr.
Hysteri anfald
Kære Helen.
Jeg har en dreng på 28 måneder. Om 2 måneder bliver han storebror. Han er verdens sødeste og nemmeste dreng :-)
bortset fra at han, oftest når han er træt, får nogle slemme raseri anfald.
Han er jo lige i den alder hvor han gerne vil bestemme alt selv og bliver frustreret. Han snakker meget og siger sætninger med 4-5 ord, og jeg kan forstå alt- næsten - hvad han siger.
Raseri / hysteri anfaldene kommer oftest når han skal skiftes og i seng, eller ikke kan få sin vijle.
Når det er værst smider han sig på gulvet, så kalder han på mor og vil op - men når han så kommer op sparker og slår han - så jeg bliver nødt til at ligge ham ned, og så vil han op igen - og ned og op. Jeg prøver at trøste ham, og vise ham noget andet, men det hjælper ikke altid.
Vi har prøvet at lade ham ligge og rase ud - men det er som om han ikke selv kan komme ud/ væk fra sit raseri. Når han har ligget i et par minutter, sveder og græder han, og så kan jeg tage ham op og for det meste er det så over.
Men skal vi begynder at være mere "hård" over for ham, bare at lade ham ligge og selv rase helt ud.
Det er meget hårdt for mig, da maven også fylder en del, og jeg bliver træt og frustreret over at vi i de situationer slet ikke kan komme i kontakt med ham.
Håber du kan hjælpe os.
Venlig hilsen
Gitte