Opdragelse - slik og søde sager II

25. februar 2009

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Opdragelse - slik og søde sager II

Hej Helen,

Spørger blot ind til min sidste mail - tusind tak for dit svar først og fremmest.

Dét, jeg mangler lidt mere svar på, er - at han ofte kan styre os med sin gråd - og helt bogstaveligt er jeg bange for, at det kan skade ham, hvis han får lov at skrige til han selv stopper uden at han har fået sin vilje.

Det lyder lidt "høne-agtigt", MEN - er det ok og sige - "du må skrige og skrige i din seng fx, for du kommer ikke op" - og så føler jeg jo, at han græder sig selv i søvn. Omvendt er det også farligt, at han ved at græde og græde ALTID selv kan bestemme, om han vil i seng nu eller om en time... Kan du følge mig?

Hmm... Jeg vil bare gerne kunne sætte en grænse for ham, som han ...

Annonce

... forstår - og som muligvis kan være hård for os at sætte - men bare så det virker. DVS - at han ved, at når mor eller far siger nej, så mener vi nej. Men helt bogstaveligt - ville du lade dit barn græde i sengen? Indeni mig gyser det ved tanken - men jeg hører også, at jeg er pylret og at andre bare har gjort det og at det har virket... MEN - har barnet så ikke bare virkelig følt sig ignoreret, tænker jeg.

Omvendt kan jeg også se mønstret i de forældre der først siger nej - men når barnet så skriger, så bliver det til et ja.... OG SÅDAN VIL JEG IKKE HAVE DET!

Han bliver storebror, når han er 21 mdr gl - hvordan skal jeg forebygge jalousi - og er der andre ting, der er gode at vide?

Mange hilsener,
Fisken

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!