Brev:
Sure morgener
17. december 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Sure morgener
Hej igen.
Min ældste datter er nu ved at være 2 år og 4 mdr.. Hun er lige midt i "lømmel"-alderen, og vi har mange kontroverser med hende. Hun er ved at udvikle sine helt egne meninger, og fanden er løs hvis ikke hun får lov.
Det er især om morgenen den er gal ... Hun vågner omkring kl. 6 og begynder at kalde efter os. Det er ok, for jeg, faren, skal op på det tidspunkt alligevel. Det er som regel mig, der sørger for at vi får morgenmad og får hende i dagpleje inden jeg tager på arbejde.. (Moren har som regel haft nok at se til om natten med vores lille nyfødte, så hun er TRÆT :-) )
Men når vi står op, så starter det.. Hvis jeg vil skifte hendes ble og give hende tøj på inden morgenmaden, så begynder hun at græde og vil ikke. (det er også galt hvis jeg giver mig, og vi beholder nattøjet på) Morgenmaden gider hun ikke, og hun gider ikke være på sin stol, eller noget som helst. Så det ender med at jeg spiser selv, mens hun går rundt og er ulykkelig. Jeg kan slet ikke trøste hende, og få hende til noget som helst.
Og når jeg så er færdig, og moren som regel er stået op, så går der lidt tid, og så vil hun have morgenmad. Måske... (Jeg skal lige sige, at situationen er de samme, uanset om det er mor eller far eller begge to der står op...)
Men det er utroligt frustrerende at have sådan nogle lo***morgener, for hun er bare sådan en dejlig pige, og det påvirker mig et stykke op ad dagen.
Derudover har hun nogle gange vågnet op om natten, og har været helt utrøstelig.
Mangler et godt råd til at tackle situationer hvor alting bare er forkert, og hun virker umulig at trøste og nå ind til. Jeg synes jeg har prøvet at være forstående, at være bestemt, at være kærlig, at være sur, ja stort set prøvet at få det til at fungere på alle tænkelige måder...