Brev:
Hvor længe kan man sige nej til sukker?
30. september 2008
Alder:
14 mdr.
Hvor længe kan man sige nej til sukker?
Hej Helen.
Hvor længe kan man holde de små fra sukkerholdige ting?
Hun er nu knap 15 mdr. og vi holder stadig på at hun ikke skal have noget med sukker i. Bla. saft, is og andre sukkerholdige ting.
Tit når vi er ude, siger andre, "nåh, det er da også synd at hun ikke må få" men vi mener ikke hun er gammel nok til at forstå hvad det er hun går glip af. Og så skal det også lige siges at hun ELSKER frugt af alle typer, så vi har altid noget med til hende, som hun sidder og knasker i og hun viker ikke særlig interesseret i det vi har. Selvfølgelig siger hun "hva' det" til cola og andre ting, men jeg siger bare "det er voksen drik, og her er dit" og så er der ikke mere i den sag.
Men hvor længe er det realistisk?
Med venlig hilsen
Charlotte