Han slår sin mor

3. august 2008

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Han slår sin mor

Hej Helen.

Min søn er begyndet at slå mig lidt. Han har et lumsk smil på læben og er rigtig gavtyv i øjnene og plim, så får jeg en lige på kassen.

Jeg har været rigtig pædagogisk og sagt jeg ikke vil have han slår, at det gør ondt, vist ham ae istedet for. Så aer han lidt og så kan jeg se den er gal igen og det går saftsuseme stærkt. Så er der en flad på vej igen. Jeg har også fået en sten og en grandkogle i hovedet. Når jeg så taler med store bogstaver griner han bare..

Jeg tror det er usikkerhed fordi jeg bliver sur på ham. Det er stilnet meget af. I 4 dage var det slemt og jeg blev ked af det fordi han slet ikke ville mig og når jeg nærmede mig, gik han og kaldte på sin far eller slog mig. Jeg har ofret al min tid på ham ...

Annonce

... den seneste uge og nu er jeg så inde i varmen igen med kys og kram, men så skal han alligevel lige i går kaste lidt sovs på min arm fra sin ske. Det var helt bevidst og jeg sagde med det samme fra. Han gjorde det ikke igen, men han er virkelig kommet i selvstændighedsalderen.

Jeg mener at have læst eller hørt, at når børn der ellers er meget velfungerende slår en af deres forældre, så er det en prøvelse af forældrenes kærlighed. Altså "når nu jeg slår dig, elsker du mig så stadig ubetinget?". Det giver fin mening, men jeg er da nysgerrig om det er et udtryk for noget andet... Vi ved jo heldigvis at der er mange faser de små skal igennem. Nogle gange svigter min viden mig, og så er det jo godt jeg har dig:-)

Kærlig hilsen
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

Annonce

Viden om børn:

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder