Brev:
Han slår sin mor
3. august 2008
Alder:
21 mdr.
Han slår sin mor
Hej Helen.
Min søn er begyndet at slå mig lidt. Han har et lumsk smil på læben og er rigtig gavtyv i øjnene og plim, så får jeg en lige på kassen.
Jeg har været rigtig pædagogisk og sagt jeg ikke vil have han slår, at det gør ondt, vist ham ae istedet for. Så aer han lidt og så kan jeg se den er gal igen og det går saftsuseme stærkt. Så er der en flad på vej igen. Jeg har også fået en sten og en grandkogle i hovedet. Når jeg så taler med store bogstaver griner han bare..
Jeg tror det er usikkerhed fordi jeg bliver sur på ham. Det er stilnet meget af. I 4 dage var det slemt og jeg blev ked af det fordi han slet ikke ville mig og når jeg nærmede mig, gik han og kaldte på sin far eller slog mig. Jeg har ofret al min tid på ham den seneste uge og nu er jeg så inde i varmen igen med kys og kram, men så skal han alligevel lige i går kaste lidt sovs på min arm fra sin ske. Det var helt bevidst og jeg sagde med det samme fra. Han gjorde det ikke igen, men han er virkelig kommet i selvstændighedsalderen.
Jeg mener at have læst eller hørt, at når børn der ellers er meget velfungerende slår en af deres forældre, så er det en prøvelse af forældrenes kærlighed. Altså "når nu jeg slår dig, elsker du mig så stadig ubetinget?". Det giver fin mening, men jeg er da nysgerrig om det er et udtryk for noget andet... Vi ved jo heldigvis at der er mange faser de små skal igennem. Nogle gange svigter min viden mig, og så er det jo godt jeg har dig:-)
Kærlig hilsen
Karoline