Brev:
Narkosegas og graviditet
29. april 2007
Alder:
0 mdr.
Narkosegas og graviditet
Hej Helen
Har et lidt svært spørgsmål som jeg ikke ved hvorvidt du kan svare på, men jeg prøver alligevel.
Min mand og jeg overvejer kraftigt at starte på at lave en lille ny. Situationen er den at siden vi fik vores lille dreng har jeg skiftet arbejde og arbejder nu hos en øre-næse-hals specialist, hvor vi har omkring 8-10 operationer i fuld narkose en gang om ugen.
Jeg tænker nu på hvorvidt det vil være skadeligt for fostret, hvis jeg er med til disse operationer. Narkosen som gives er i gasform og ved selve operationen indånder vi/personalet intet af gassen, men når jeg så skal sidde i opvågningen med patienterne ånder de jo lidt narkosegas ud og det kan lugtes.
Har du hørt noget om restriktionerne ved en sådan situation? Det jeg har kunnet læse mig frem til andre steder er, at man i hvert fald ikke må lægges i narkose når man er gravid, men hvorvidt det er skadeligt at være udsat for en meget lille mængde en gang om ugen har jeg ikke kunnet finde info omkring.
På forhånd tak for hjælpen.
Hilsen Camilla
PS. så dig for resten ved et tilfælde i nyhederne ved prinsessens fødsel, super godt info fra din side :-)