Brev:
Udebleven ægløsning?
24. januar 2007
Alder:
0 mdr.
Udebleven ægløsning?
Hej Helen
Min kæreste og jeg har siden juni forsøgt at blive gravide, men (indtil videre) uden held. Jeg har taget p-piller i mange år, men stoppede i maj, og har heldigvis haft regelmæssig menstruation siden. Jeg har en cyklus på ca. 30 dage, og for at finde ud af, hvornår jeg præcis har ægløsning, er jeg nu i gang med en ægløsningstest.
Min sidste menstruation startede d. 1/1, og da min cyklus ca. er 30 dage startede jeg d. 14/1 med ægløsningstesten. Jeg har nu anvendt ægløsningtesten i 12 dage, og den har stadig ikke vist tegn på ægløsning. Jeg har overholdt brugsanvisningen til punkt og prikke og har taget testen (næsten) på samme tidspunkt hver morgen. I følge mine udregninger, skal jeg skal have menstruation på onsdag.
Mine spørgsmål er nu: Hvordan kan det være, at jeg ikke har haft ægløsning endnu (eller har jeg haft det, uden at testen har vist det)? Tror du jeg skal være bekymret? Kan jeg mon tænkes at være gravid?
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Smilet