Brev:
Måske gravid uden for livmoderen
16. juni 2006
Alder:
0 mdr.
Måske gravid uden for livmoderen
Kære netsundhedsplejerske
Jeg er en pige på 19, som i tirsdag fandt ud af at jeg var gravid, hvilket ikke var planlagt.
Onsdag var jeg hos lægen, hvor der også blev lavet en test, som var positiv. Hun undersøgte mig, og ville vurdere at jeg var i 8-10 uge, da jeg ikke kunne fortælle hende, hvornår min sidst mens havde været, fordi jeg er på p-pille pause, og har haft uregelmæssige mens.
Derfor ville hun gerne have mig op til scanning, hvilket jeg var i går onsdag. Det var ikke en god oplevelse.. overhovedet! Da de scannede mig kunne de ikke se noget i livmoderen, og derfor mente de at jeg måske er gravid uden for livmoderen, hvilket jeg ikke tror eller håber.
De tog blodprøver for at måle mig HCG tal, og skulle gøre det igen på mandag
Da jeg kom hjem, ventede vi på at kunne ringe op og høre hvordan prøverne var. Da vi kom igennem, fortalte den vagthavende os, at HCG tallet var stigende..
Nu er jeg bare så bange for at mit barn er uden for livmoderen, og jeg har tjekket min kalender, og fundet frem til at min sidste blødning startede den 7. maj.
Jeg vil gerne spørger dig om, der en den mulighed, at jeg bare blev scannet for tidligt, og derfor de ikke kunne se noget?
Håber snart at få dit svar...
Med venlig hilsen
Camilla