Brev:
Hvilken uge?
1. november 2005
Alder:
0 mdr.
Hvilken uge?
Kære Helen
Jeg er lidt i tvivl om hvor langt jeg er henne. Jeg ved godt det ikke er så vigtigt her i starten, men det er nu alligevel rart nok at følge med i. Jeg var ved lægen i går til den 1. undersøgelse, hvor han sagde at jeg startede på uge 10 i dag, men da han så skulle skrive på min vandrejournal, skrev han 'kun' at jeg begyndte på uge 9 i dag.
Kan du hjælpe med beregningen? Min sidste menstruations 1. dag var d. 29/8-05. Tæller man så bare frem derfra? Minus 1 uge, ikk?
Jeg er også lidt i tvivl om, hvornår jeg skal begynde at kigge på ventetøj. Jeg er jo ikke rigtigt begyndt at vokse endnu, men jeg har dog en lille 'topmave' og jeg vil jo ikke 'klemme' barnet. Er det vigtigt at maven har god plads i bukserne eller gør det ikke så meget om de strammer lidt endnu - så længe jeg ikke føler mig utilpas? Jeg tænker jo også lidt, at hvis jeg allerede nu køber ventetøj, så kan jeg vel ikke passe det om 3 mdr. - medmindre det er til at spænde ud, selvfølgelig.
Jeg vil også gerne høre din mening om at ta' et tilskud af folinsyre? Jeg har læst at det er meget vigtigt at ta' så tidligt som muligt, men andre siger det ikke er så vigtigt, da risikoen ikke er så stor her i DK. Hvad er din holdning til det?
Mit sidste spørgsmål går på smertestillende piller. Jeg glemte at spørge min læge om det i går, men jeg har læst at man skal snakke med sin læge eller jordemoder før man tager smertestillende. Jeg bruger normalt Pinex ved hoved- og mavepine osv. - kan jeg ta' et par stykker af dem eller vil du ikke råde til det?
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Maibrit