Lyserødt udflåd

29. juli 2022

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Lyserødt udflåd

Hej Helen.

For tre uger siden var jeg til tryghedscanning i uge 8. Jeg fik lavet en indvendig scanning, alt så fint ud. Der var hjerteblink, baby havde fin størrelse og jeg blev sat 2 dage tilbage (fra 7+2 til 7+0).

Dagen efter scanning, oplever jeg light pink og brunligt udflåd, dette vare i ca. tre døgn, dog ikke ved hvert toilet besøg. Aldrig i trussen, blot på papiret efter tørrering. Derudover havde jeg ingen smerte udover lidt murren i maven og lænd måske.
Jeg ringede self til egen lægen med det samme, hun var ikke bekymret og mente at det nok var kroppen der ikke helt havde forstået at den skulle holde op med at have menstruation. Hun nævnte også at så længe det ikke tog til, var smerter eller ...

Annonce

... frisk blod så skulle jeg ikke være nervøs. Alt dette sker mens jeg er i tyrkiet så jeg tænker ikke videre over det.

Nu er jeg hjemme i dk og har fortalt det til et familie medlem som stillede spørgsmål tegn og undrede sig over at jeg ikke havde bestilt en scanning med det samme for at tjekke om baby havde det fint.

Nu sidder jeg her i uge 11, min angst har overtaget og tankerne kører rundt konstant, har jeg mistet? Slår hjertet? Er der overhovedet noget foster tilbage?
Jeg er så ked af det og hvorfor nævnte lægen ikke noget om scanning?

Hvad tænker du? Bør jeg være rolig eller burde jeg få en scanning? Har fået taget blodprøve (doubletest) og om ca. 18 dage skal jeg til nakkefold.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Rødbede

Fra 6 mdr´s alderen kan du godt begynde at give dit barn rødbede, hvilket mange børn elsker og de kan give mosen en meget flot farve. Rødbeder kan også bages i ovnen sammen med andre rodfrugter.

Du skal dog være opmærksom på at rødbeder indeholder nitrat og derfor kun bør udgøre 1/10 af den portion mos, som barnet spiser. Alternativt bør de kun gives med ca 14 dages mellemrum.

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.